
ANWB voert al jaren een Always-on strategie om het merk onder de aandacht te brengen. In 2019 wilde ANWB – naast het merk – ook meer de nadruk leggen op het product (ANWB Private Lease). Doelstelling van de campagne was het verhogen van de bekendheid, algemene indruk en overweging van ANWB private lease.
De campagne is breed uitgezet over alle TV-zenders in het portfolio van Ad Alliance. Gestart werd met de meest selectieve zenders op de specifieke doelgroep van ANWB. Verschillende tag-on’s werden gebruikt om te kijken welk model auto zorgt voor de meeste conversie bij welke doelgroep. Vervolgens is de campagne uitgezet over de grote zenders voor het massa bereik.
De inzet van TV bleek zeer effectief. Ruim 75% van de doelgroep 25-54 jaar is bereikt met de ANWB Private Lease campagne op TV. Tijdens de campagne periode is 70% groei in aanvragen gerealiseerd voor ANWB Private Lease. Ook het website bezoek steeg met 60%. Daarnaast steeg de bekendheid van ANWB Private Lease met 50% en de overweging met 38%. Hele mooie resultaten!

Video wordt afgespeeld