
Storytel, EndemolShine Nederland en RTL introduceerden een unieke branded content samenwerking rond Nederlands langstlopende soapserie ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’. GTST-personage Janine Elschot schreef en lanceerde in GTST het boek ‘Kwaad Bloed’. Het bleef deze keer niet bij fictie. Fans van de serie konden het boek ook in werkelijkheid exclusief beluisteren via Storytel.
Met deze samenwerking werd de GTST-kijker op een creatieve en vernieuwende manier betrokken bij het verhaal. Door het luisteren van het boek konden fans als eerste op de hoogte worden gesteld van de gebeurtenissen die Meerdijk te wachten stond. De integratie van dit luisterboek als additioneel platform gaf op deze manier een extra dimensie aan de beleving van het verhaal.
Storytel wilde met deze campagne – naast reguliere media-inzet – additioneel bereik genereren onder de jongere doelgroepen, om zo op interactieve wijze awareness te creëren voor de digitale abonnementsservice voor luisterboeken en e-boeken. Uit onderzoek blijkt dat kijkers GTST en Storytel een goede match vonden. Dat is ook terug te zien in de resultaten. In de campagne periode werd 75% meer gezocht op Storytel en Kwaad Bloed. 30% van de bezoekers van de actiepagina op GTST.nl klikte door naar Storytel. Storytel heeft ruim 1800 nieuwe abonnees geregistreerd.

Video wordt afgespeeld