
Hoe verover je de harten van een jonge dynamische doelgroep die houdt van gemak, kwaliteit en zomerse cocktails? Licor 43 gaat deze uitdaging aan met Licor 43 Fresco: de eerste ready-to-drink cocktail met de unieke smaak van Licor 43 en echt fruitsap!
Cocktails winnen aan populariteit onder jongeren, maar zij vinden het toch iets te moeilijk om er in eigen keuken mee aan de slag te gaan. De bruisende mix van Licor 43 speelt hier mooi op in: Licor 43 Fresco biedt de oplossing met een kwalitatief hoogwaardige ready-to-drink cocktail, waarmee je het ultieme zomergevoel in huis haalt.
Licor 43 en Mediaxplain schakelden ons in als partner voor de lancering, waarbij we zowel de media als creatie hebben opgepakt. Gezamenlijk hebben we een concept ontwikkeld, waarin het unieke en onderscheidende karakter van Licor 43 Fresco perfect tot zijn recht komt. Ondanks alle beperkende coronamaatregelen is binnen zes weken een volwaardige campagne neergezet met een frisse commercial, billboards, pre-roll, social media content en bijpassende zomerse display uitingen. De uitingen van deze campagne nemen je mee in het ultieme zomergevoel en brengen de mooie momenten bij jou thuis.
Het succes van de campagne was terug te zien in de onderzoeksresultaten van Mediaxplain:
- De geholpen brand awareness is met 10% gestegen (van 20% naar 30%) in de 12 weken dat de campagne heeft gelopen.
- 24% van de consumenten overwoog om Licor43 Fresco te kopen/drinken eind augustus.
- De conversieratio van geholpen brand awareness tot overweging is 80%, wat 10% hoger is dan de benchmark voor dit soort producten.
- Licor43 Fresco wordt als merk het meest aantrekkelijk gevonden door 18-25 jarigen: ze kennen en overwegen het product vaker dan oudere consumenten.
Benieuwd hoe een productie verloopt in coronatijd? Floris Boeren, werkzaam bij het productiebedrijf Fremantle, neemt ons in zijn blog mee in de productie van Licor 43 Fresco.

Video wordt afgespeeld