F.A.Q.


Algemeen  


Hoe kan ik Ad Alliance bereiken?  

  • Medewerkers zijn thuis aan het werk en goed bereikbaar. 
  • Zowel telefonisch als via de mail. 
  • Noodnummers m.b.t. campagnes staan hier vermeld: /contact/. 


Krijgen inkopers in deze periode meer tijd om hun aanvragen in te dienen?

Dit is momenteel niet van toepassing. Bij nieuwe wijzigingen zullen we jullie daar zo snel mogelijk over informeren.
De publicatie- aanlever-, en afsluitdata kun je hier vinden. De planning voor de inkoop van de maand augustus ziet er nu als volgt uit:

  • Publicatiedatum tariefkaart augustus: dinsdag 30 juni (ongewijzigd)
  • Deadline voor aanvragen: woensdag 8 juli (ongewijzigd) 
  • Offertes bij bureaus: woensdag 22 juli (ongewijzigd) 


Annuleringsbeleid


Heeft COVID-19 invloed op het annuleringsbeleid dat jullie hanteren?

  • Ja, tot en met de inkoop van juli zullen wij geen annuleringskosten in rekening brengen. Vanaf inkoop augustus houden wij weer het reguliere annuleringsbeleid aan. Meer informatie over het reguliere annuleringsbeleid kun je hier (in artikel 17) vinden.
  • Dit betekent dat je campagnes tot en met de inkoop van juli, indien nodig, kosteloos kunt annuleren tot de reguliere afsluitdagen van de zenders. Voor spoedmutaties die plaatsvinden na de sluiting van de zenders zijn wij wel genoodzaakt kosten in rekening te brengen.


Lopende campagnes


Welke maatregelen neemt RTL voor TV-opnames van programma’s en wat betekent dat voor de campagnes* daaromheen?  

  • Wij volgen het advies op van het RIVM. 
  • Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat opnames worden stilgelegd. 
  • Het desbetreffende programma kan daardoor niet worden uitgezonden. 
  • Welke impact dat heeft voor campagne, laten we je uiterlijk één dag na uitzending weten.  
  • Heb je hierover nog vragen, neem dan contact op met je vaste contactpersoon. 


Campagnes inkopen 


Heeft COVID-19 invloed op de marktindices die al zijn gepubliceerd?


Is er een kans dat het betreffende programma waarvoor ik in wil kopen niet uitgezonden gaat worden? 

  • Wij volgen het advies op van het RIVM. 
  • Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat opnames worden stilgelegd.  
  • Het desbetreffende programma kan daardoor niet worden uitgezonden.  

 
Wordt mijn commercial wel uitgezonden als een programma wordt gewijzigd?  

  • Wij staan continu op scherp om de situatie te monitoren en te anticiperen op de laatste ontwikkelingen.  
  • Dat betekent bijvoorbeeld dat onze programmering onvoorzien kan wijzigen, hetgeen impact kan hebben op jouw campagne.  
  • De commercial wordt dan wel uitgezonden, maar dan bij het nieuwe programma.  
  • We zullen je uiteraard zo snel en zo goed mogelijk informeren over wijzigingen, uiterlijk één dag na uitzending. 

*Onder ‘campagnes’ vallen alle vormen van samenwerkingen: spot, online, billboards, promo’s, branded content, licensing etc.  


Contact

Heb je vragen voor ons salesteam? Neem dan contact op met jouw contactpersoon bij Ad Alliance. Ook kun je ons bereiken via contact@adalliance.nl. In geval van calamiteiten kunnen adverteerders en mediabureaus contact opnemen met de noodnummers.