Addressable TV

Robbert ten Brink
Addressable TV

Het massabereik van TV mét de targeting-mogelijkheden van digital

Addressable TV (ATV) brengt het beste van twee werelden samen: het massabereik van lineaire TV en de targeting-mogelijkheden van digital. Met ATV is het mogelijk om commercials in reguliere reclameblokken te vervangen door commercials die gericht zijn op een specifieke doelgroep, bijvoorbeeld op basis van gedrag, interesse of regio. Door de uiting aan te passen aan deze specifieke doelgroepen neemt de relevantie voor zowel de kijker als de adverteerder toe. ATV is mogelijk op RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z.

Effectiviteit addressable-campagne
Tariefberekening Addressable TV
Addressable TV

Tarief

Voor de inkoop van Addressable TV rekenen we met een vast CPM-tarief van € 38,50. Dit tarief is inclusief sturing op de standaard doelgroepen. Kies je op doelgroepniveau voor maatwerk, dan rekenen we daar een index voor. We bekijken de mogelijkheden van ATV per kwartaal. Dit kan betekenen dat de tarieven per kwartaal worden aangepast.

Note: De minimale spotlengte moet 10″zijn.

Ratecard Addressable TV
Addressable TV

Doelgroep sturingsmogelijkheden

Regio (provincie)

Index 100
  • Mogelijk op RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z.

Huishoudsamenstelling

Index 100
  • Mogelijk op RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z.

Inkomensniveau

Index 100
  • Mogelijk op RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z.
Addressable TV

Spotlengte

Voor commercials met een spotlengte van 25” of 30″ berekenen we een index van 125. Bij een spotlengte van meer dan 30″ is de index op aanvraag.

10, 15, 20 seconden

Index 100
  • Mogelijk op RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z.

25 seconden

Index 125
  • Mogelijk op RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z.

30 seconden

Index 125
  • Mogelijk op RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z.