Spot- en Special AdvertisingOnline Kansspelen

Terug naar overzicht

Let's play together!

Ad Alliance is dé ontmoetingsplek voor sterke mediaspelers. De kwalitatieve content en mooie verhalen zijn de basis voor ons rijke productaanbod.

Ook voor de branche Online Kansspelen bieden we speciale inkoopmogelijkheden aan. De wet- en regelgeving en ons eigen beleid met betrekking tot de inzet van Online Kansspel advertenties staan hierbij centraal. Ons beleid is gericht op het waarborgen van een kwalitatieve omgeving voor de kijkers en adverteerders. Dit monitoren we continu, zodat we ons beleid kunnen aanpassen o.b.v. actuele omstandigheden of andere, voor ons moverende redenen.

In de ratecard (vanaf februari 2022) vind je een overzicht van de mogelijkheden. Het inkopen van reguliere inkoopopties is voor deze branche niet mogelijk. Wil je adverteren binnen een kwalitatief umfeld? We denken graag met je mee!

We bieden twee manieren van inkoop aan: specifieke inkoop van content en inkoop van het Tijdvakpakket. Met de specifieke inkoop is het mogelijk zelf de programmering na 22.00 uur te kiezen. Met de inkoop van het Tijdvakpakket wordt de campagne na 22.00 uur door ons ingedeeld over diverse zenders. Op verzoek is dit vanaf 1 augustus ook mogelijk vanaf 21.00 uur. Hieronder vind je de spot inkoopopties met betrekking tot Online Kansspelen.

Inkoopmogelijkheden

Online Kansspelen Specifiek Fixed Budget

Je kiest voor een vast budget zelf de zender en daarbinnen de reclameblokken.
  • Productindex: 200
  • Content-basisprijs
  • Minimaal aantal GRP's: 15
  • Minimale looptijd: 7 dagen
  • Voor de initiële indeling is per ingekochte zender een ruime selectieve blokselectie nodig (200%). Maximaal 10% aan te vragen rondom Champions League.
  • Zelf samengestelde zendercombinatie met blokselectie na 22:00 uur. Op verzoek is dit vanaf 1 augustus ook mogelijk vanaf 21:00 uur.
  • Bij verwachte over- en onderscores boeken wij in overleg blokken bij of af. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt.
  • Indien bij het aanvragen van een Contentpakket de blokselectie onvolledig is en/of niet voldoet aan de selectiviteiteis, wordt het pakket niet ingedeeld.
  • Voor de blokselecties geldt dat meerdere aangevraagde blokken in hetzelfde programma op dezelfde dag als één aangevraagd blok worden beschouwd.
  • Over- en onderscores van de diverse inkoopvormen worden binnen de campagne met elkaar verrekend.
  • Het schema wordt vastgezet en niet meer gewijzigd, m.u.v. wijzigingen op grond van programmering en prognoses.
  • Indien er Specifiek Fixed ingekocht wordt op de core doelgroep van de zender, is de doelgroepindex 2 punten lager.

Online Kansspelen Specifieke GRP

Je kiest zelf de zender en daarbinnen de reclameblokken
  • Productindex: 200
  • Content-basisprijs
  • Het daadwerkelijke aantal behaalde GRP's wordt in rekening gebracht.
  • Voor de initiële indeling is per ingekochte zender een ruime selectieve blokselectie nodig (200%). Maximaal 10% aan te vragen rondom Champions League.
  • Zelf samengestelde zendercombinatie met blokselectie na 22:00 uur. Op verzoek is dit vanaf 1 augustus ook mogelijk vanaf 21:00 uur.
  • Indien bij het aanvragen van een contentpakket de blokselectie onvolledig is en/of niet voldoet aan de selectiviteiteis, wordt het pakket niet ingedeeld.
  • Voor de blokselecties geldt dat meerdere aangevraagde blokken in hetzelfde programma op dezelfde dag als 1 aangevraagd blok worden beschouwd.
  • Het daadwerkelijke aantal behaalde GRP’s wordt in rekening gebracht.
  • Het schema wordt vastgezet en niet meer gewijzigd, m.u.v. wijzigingen op grond van programmering en prognoses.
  • Indien er Specifieke GRP ingekocht wordt op de core doelgroep van de zender, is de doelgroepindex 2 punten lager.

Online Kansspelen Tijdvakpakket

Het Tijdvakpakket kan alleen worden ingekocht voor reclame-uitingen van online kansspelen en de spots worden uitgezonden tussen 21.00 en 26.00 uur.
  • Productindex: 130
  • Tijdvak-basisprijs
  • Minimaal aantal GRP's: 15
  • Tijdvak: tussen 22:00 en 26:00 uur (Op verzoek is dit vanaf 1 augustus ook mogelijk vanaf 21:00 uur - 26:00 uur)
  • RTL 4, 5, 7, 8, Z en brede selectie van passende full audit zenders

Beleid branche Online Kansspelen

  • We plaatsen maximaal één reclame-uiting voor een Online Kansspel in een reclameblok
  • De maximale spotlengte van een reclame voor een Online Kansspel bedraagt 30 seconden
  • Het gebruik van tag-ons is bij een reclame voor een Online Kansspel niet toegestaan
  • Alle commercials voor Online Kansspelen worden na 22.00 uur uitgezonden. Op verzoek is dit vanaf 1 augustus ook mogelijk vanaf 21:00 uur.
  • Reclame voor Online Kansspelen mag geen publiek bereiken dat voor meer dan 25% bestaat uit minderjarigen en jongvolwassenen tezamen
  • Billboarding en Special Advertising is niet toegestaan voor Online Kansspelen

Bekijk ook deze gerelateerde informatie.

Ratecards

Online Kansspelen

Ad Alliance is dé ontmoetingsplek voor sterke mediaspelers. De kwalitatieve content en mooie verhalen zijn de basis voor ons rijke productaanbod. Ook voor de...

Bekijk ons brede aanbod aan merken

Ons netwerk

Kansen op de kansspelmarkt

Voor meer informatie, neem contact op met Lars Schmittmann (Group Lead Kansspelen Op Afstand)

Mail ons Of bel ons op!