Spot- en Special AdvertisingSpecial Advertising

Terug naar overzicht

Met de unieke positie en mogelijkheden van special advertising wordt jouw merk op een creatieve manier verweven in de content of in de vormgeving van de TV zender. Onderzoek bevestigt dat kijkers special advertising zien als opvallend en sympathiek. Deze hoge attentiewaarde heeft een grote impact op merkherinnering en merkbekendheid.

Ad Alliance biedt verschillende vormen van special advertising. Bekijk hieronder meer informatie over de pakketten die we aanbieden.

Inkoopmogelijkheden

Identspot

De commercial wordt verweven met de vormgeving die het reclameblok opent. Hierna volgt een vloeiende overgang naar jouw spot.
  • Indien er special advertising ingekocht wordt op de core doelgroep van de zender, is de doelgroepindex 2 punten lager.
  • Voor special advertising geldt een minimale basisprijs van € 642.
  • Productindex: RTL 4: 165 / RTL 5: 154 / RTL 7: 165 / RTL 8: 151 / RTL Z: 154.
  • De minimale spotlengte bij een Identspot is 20 seconden.
  • Het minimale budget voor een special advertising campagne is € 50.000,- (exposure kosten).
  • De inkoop van de special advertising producten gaat volgens de inkoopsystematiek van spotzendtijd, waarbij de contractueel afgesproken content basisprijs het uitgangspunt is.
  • Bij de tariefbepaling van Identspot wordt voor de overgang van de RTL-zendervormgeving naar de commercial 5 seconden in rekening gebracht.

Blockcloser

De commercial wordt verweven met de vormgeving die het reclameblok afsluit.
  • Indien er special advertising ingekocht wordt op de core doelgroep van de zender, is de doelgroepindex 2 punten lager.
  • Voor special advertising geldt een minimale basisprijs van € 642.
  • PProductindex: RTL 4: 165 / RTL 5: 154 / RTL 7: 165 / RTL 8: 151 / RTL Z: 154.
  • De minimale spotlengte bij een Blockcloser is 20 seconden.
  • Het minimale budget voor een special advertising campagne is € 50.000,- (exposure kosten).
  • Claim het reclameblok door een identspot te combineren met een blockcloser.
  • De inkoop van de special advertising producten gaat volgens de inkoopsystematiek van spotzendtijd, waarbij de contractueel afgesproken content basisprijs het uitgangspunt is.
  • Bij de tariefbepaling van de Blockcloser wordt voor de overgang van de RTL-zendervormgeving naar de commercial 5 seconden in rekening gebracht.

Framesplit

De commercial wordt tussen twee programma’s geplaatst, in de look & feel van de zender, tijdens een exclusief reclamemoment.
  • Indien er special advertising ingekocht wordt op de core doelgroep van de zender, is de doelgroepindex 2 punten lager.
  • Voor special advertising geldt een minimale basisprijs van € 642.
  • Productindex: 168.
  • De maximale spotlengte van een Framesplit is 20 seconden.
  • Het minimale budget voor een special advertising campagne is € 50.000,- (exposure kosten).
  • Onderin beeld is een aftelklok te zien ter aankondiging van het volgende programma.
  • De inkoop van de special advertising producten gaat volgens de inkoopsystematiek van spotzendtijd, waarbij de contractueel afgesproken contentbasisprijs het uitgangspunt is.
  • Het minimale budget voor een special advertising campagne is € 50.000,- (exposure kosten).

Contentsplit

De commercial wordt tussen twee programma’s geplaatst in de look & feel van de zender tijdens een exclusief reclamemoment gekoppeld aan relevante actuele content
  • Indien er special advertising ingekocht wordt op de core doelgroep van de zender, is de doelgroepindex 2 punten lager.
  • Voor special advertising geldt een minimale content basisprijs van € 642.
  • Productindex: 175.
  • Het minimale budget voor een special advertising campagne is € 50.000,- (exposure kosten).
  • De uiting gekoppeld aan relevante actuele content (zoals het weer, een kooktip of sportuitslagen) waardoor je meerwaarde creëert voor de kijker.
  • De inkoop van de special advertising producten gaat volgens de inkoopsystematiek van spotzendtijd, waarbij de contractueel afgesproken content basisprijs het uitgangspunt is.

Overlaybanner

Een commerciële banner tijdens een programma waarbij je communiceert op het moment dat de aandacht het hoogst is.
  • Voor special advertising geldt een minimale content basisprijs van € 642.
  • Productindex: 186.
  • De maximale spotlengte van een Overlaybanner is 10 seconden.
  • Het minimale budget voor een special advertising campagne is € 50.000,- (exposure kosten).
  • Het programma blijft goed zichtbaar, waardoor het mogelijk is een creatieve koppeling te maken tussen de uiting en de programma-inhoud.
  • De inkoop van de special advertising producten gaat volgens de inkoopsystematiek van spotzendtijd, waarbij de contractueel afgesproken content basisprijs het uitgangspunt is.

Ident thema pakket

Mannen of vrouwen worden bereikt met maar liefst 3 verschillende Idents op de meest selectieve themazenders van Ad Alliance.
  • Er geldt de minimale basisprijs van € 642
  • Doelgroep: mannen 25-59 jaar of vrouwen 25-59 jaar
  • Zenderselectie vrouwen: 24Kitchen, Comedy Central, TLC
  • Zenderselectie mannen: Discovery, Comedy Central, National Geographic
  • Productindex: 151
  • Spotlengte: 30 seconden
  • Het minimale budget voor een special advertising campagne is € 40.000,- (inclusief productiekosten).

Laat je inspireren hoe jij deze inkoopvorm kan inzetten.

Meer inspiratie

Smint x Love Island Videoland

Fisherman’s Friend

Bekijk ook dit gerelateerd onderzoek.

Onderzoek

Impact van frame-split advertising

Ad Alliance heeft in samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights onderzoek gedaan naar het effect...

Onderzoek

De kracht van een identspot

Ben je op zoek naar een creatieve uiting met veel impact op merkherinnering? Denk...

Bekijk ook deze gerelateerde informatie.

Spot- en Special Advertising

Special Advertising voorbeelden

Bekijk hieronder voorbeeldvideo's van de verschillende special advertising opties die Ad Alliance aanbiedt.

Nog geen vast contactpersoon? Neem contact op met ons New Business Team.

Sales
Mail ons