Birra Moretti x Il Dolce Far Niente

  • Heel Nederland bereiken met het verhaal van Birra Moretti als authentiek Italiaans biermerk.

  • Hugo Kennis doorgrondt in een zesdelige TV-serie de kunst van het niets doen.

    • De geholpen reclamebekendheid onder de kijkers is 15%
    • Het statement: “Birra Moretti maakt gewone momenten bijzonder” is significant hoger onder de kijkers vs. de niet-kijkers
    • De campagne heeft positief bijgedragen aan het imago van Birra Moretti

Il Dolce Far Niente

Begin 2021 heeft Heineken het merk Birra Moretti geïntroduceerd in Nederland en wilde in Q3 en Q4 iedereen bereiken met het verhaal achter het authentieke Italiaanse biermerk: ‘Il Dolce Far Niente’. Hét Italiaanse gezegde over de edele kunst van het niets doen en genieten, iets waar wij Nederlanders nog veel van kunnen leren.

Il Dolce Far Niente
Om het verhaal van Birra Moretti te vertalen ontwikkelde we een TV-serie die werd uitgezonden bij twee zenders uit het Ad Alliance portfolio: 24Kitchen en RTL 4. In deze zesdelige TV-serie zie je Hugo Kennis de kunst van het niets doen doorgronden door met de kleurrijke locals uit Toscane het échte Italiaanse leven te proeven, waar uiteraard Birra Moretti niet bij mag ontbreken.

Bekijk hier de casevideo waarin Anne-Marleen je vertelt over deze mooie case en Il Dolce Far Niente.

Gerelateerde cases

Vinted x Eigen Huis & Tuin Lekker Leven

Dit keer kregen we de uitdaging om een strategie te bedenken die de huidige mediamix met speciale en verdiepende content optimaliseert.

Hairitage by Guhl

Vanuit het concept ‘Hairitage’, bedacht door Ad Alliance, kwam een TV-commercial voort die een nostalgische ode brengt aan de geur van Guhl.