Birra Moretti x Il Dolce Far Niente

  • Heel Nederland bereiken met het verhaal van Birra Moretti als authentiek Italiaans biermerk.

  • Hugo Kennis doorgrondt in een zesdelige TV-serie de kunst van het niets doen.

    • De geholpen reclamebekendheid onder de kijkers is 15%
    • Het statement: “Birra Moretti maakt gewone momenten bijzonder” is significant hoger onder de kijkers vs. de niet-kijkers
    • De campagne heeft positief bijgedragen aan het imago van Birra Moretti

Il Dolce Far Niente

Begin 2021 heeft Heineken het merk Birra Moretti geïntroduceerd in Nederland en wilde in Q3 en Q4 iedereen bereiken met het verhaal achter het authentieke Italiaanse biermerk: ‘Il Dolce Far Niente’. Hét Italiaanse gezegde over de edele kunst van het niets doen en genieten, iets waar wij Nederlanders nog veel van kunnen leren.

Il Dolce Far Niente
Om het verhaal van Birra Moretti te vertalen ontwikkelde we een TV-serie die werd uitgezonden bij twee zenders uit het Ad Alliance portfolio: 24Kitchen en RTL 4. In deze zesdelige TV-serie zie je Hugo Kennis de kunst van het niets doen doorgronden door met de kleurrijke locals uit Toscane het échte Italiaanse leven te proeven, waar uiteraard Birra Moretti niet bij mag ontbreken.

Bekijk hier de casevideo waarin Anne-Marleen je vertelt over deze mooie case en Il Dolce Far Niente.

Gerelateerde cases

Hairitage by Guhl

Vanuit het concept HAIRITAGE, dat bedacht is door Ad Alliance, produceerden wij een Tv-commercial die een nostalgische ode brengt aan de geur van Guhl, die herinneringen triggert en de doelgroep de geur van Guhl laat herbeleven. De TVC is inmiddels goed ingewerkt en we presenteren met trots de glazende resultaten. Kijk je mee?

Vinted x Eigen Huis & Tuin Lekker Leven

Vinted was op zoek naar nieuwe mogelijkheden om Nederland te triggeren om de Vinted-app te gaan gebruiken. Eerder bedachten we het concept ‘Clean out your closet’ gekoppeld aan specials van het RTL 4 programma Eigen Huis & Tuin Lekker Leven. Dit keer kreeg Ad Alliance de uitdaging om een strategie te bedenken die de huidige…