Back to school

Schoolspullen uitgestald
Effect op merk KPI's

Een interessante periode voor merken om op in te spelen

Wanneer de zomervakantie erop zit, is het tijd om terug te gaan naar school. Tijdens de back to school periode gaan veel scholieren en ouders op zoek naar nieuwe spullen ter voorbereiding op het nieuwe schooljaar. Het is een moment dat veel kansen biedt voor merken om op in te spelen. Wat kopen (ouders van) scholieren dan zoal voor het nieuwe schooljaar? Waar halen ze hun inspiratie vandaan en hoe kunnen merken hier dan op in spelen? Dit en nog veel meer interessante inzichten vind je terug in ons nieuwste back to school onderzoek. Het onderzoek is in juni 2023 uitgevoerd in samenwerking met onderzoeksbureau Dynata en richt zich op ouders met kinderen van 4 t/m 18 jaar.

Download dit onderzoek

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Populariteit kortingsdagen

Hoe val je als merk op tijdens de kortingsdagen? In hoeverre maken consumenten gebruik van Singles’ Day, Black Friday en Cyber Monday? Bekijk ons onderzoek.