
De tool die inzicht geeft in de effectiviteit van een uiting
Wil je weten wat de aandacht trekt in jouw uiting? Bij Ad Alliance kun je dit kosteloos laten checken met behulp van de Brainsight tool. Deze tool maakt gebruik van een enorme database van Eyetracking onderzoeksresultaten. Door deze resultaten te verwerken in een voorspellend AI-model kan de tool met een accuratesse van 94% uitspraken doen over wat de aandacht trekt in een uiting.
De tool maakt inzichtelijk wat de aandacht trekt in een uiting middels een zogeheten heatmap. De oranje en rode gebieden in de heatmap geven aan waar de meeste visuele aandacht naartoe gaat. De tool is geschikt als pre-test, of om na afloop van de campagne de resultaten te duiden. Brainsight is bruikbaar voor o.a. commercials, billboards, display en website.
Wil je je uiting laten onderzoeken? Laat het ons weten via markting.research.B2B@adalliance.nl of via onderstaande button:
Wat biedt de Brainsight tool?
Brainsight voorspelt waar en hoe mensen in de eerste 3-5 seconden van een uiting naar kijken. Oftewel: een tool die zichtbaar maakt wat de aandacht trekt in jouw uiting, bijvoorbeeld:
- Is er aandacht voor het logo, de boodschap of call-to-action?
- Wat leidt kijkers af van de belangrijkste boodschap?
- Door uitingen hierop te optimaliseren, kan de effectiviteit van een campagne worden verhoogd
Hoe werkt het?
Nadat de uiting is geüpload in de tool Brainsight, ontvangen we een heatmap en een peaktrough van de uiting. De heatmap geeft met kleuren aan waar de aandacht in de uiting naartoe gaat. Hoe geler/roder, hoe meer aandacht er is voor dat deel. De peaktrough blurt de hele uiting, behalve dat deel waar de aandacht naartoe gaat. Hierdoor wordt nog duidelijker wat de kijker wel/niet ziet.