Met een contractverlenging van drie jaar blijft A+E Networks UK een vaste partner bij Ad Alliance. Binnen Nederland vertegenwoordigt het saleshuis de commerciële mogelijkheden van de merken HISTORY® Channel en Crime+Investigation®.
HISTORY Channel vertelt buitengewone, vermakelijke en baanbrekende verhalen boordevol unieke en kleurrijke personages. Met een mix van bekroonde, innovatieve documentaires en wereldwijde hitseries – waaronder in januari en februari ‘History’s Greatest Mysteries with Laurence Fishburne’, ‘The Curse of Oak Island’, ‘Roswell: The First Witness’, ‘Strangest Things’ en ‘Forged In Fire’ – brengt HISTORY Channel het verleden tot leven.
Crime+Investigation, al meer dan 10 jaar wereldleider op het gebied van true crime content, navigeert de kijker door het wie, wat en waarom van misdaad en gaat verder dan wie dan ook. Omdat de waarheid het nastreven waard is. Crime+Investigation blijft wereldwijd groeien en is momenteel beschikbaar in meer dan 50 miljoen huishoudens in 18 talen.
Adrian Pilkington, Senior Vice President, Commercial Strategy & General Manager, the Nordics, Benelux, Middle East and Africa, A+E Networks UK: “We zijn verheugd het contract met Ad Alliance met nog eens 3 jaar te verlengen en de succesvolle commerciële relatie voort te zetten. Nederland is een belangrijke markt voor A+E Networks en beide partijen oogsten succes door jarenlang samen te werken en te innoveren.”
Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation bij Ad Alliance: “De zenders van A+E Networks zijn een waardevol onderdeel binnen het portfolio van Ad Alliance en dragen direct bij aan de ‘total video’ propositie die wij onze adverteerders willen bieden. We zijn dan ook erg blij dat we deze samenwerking verlengen. Zo bouwen we verder door aan het stevig fundament van het video powerhouse dat Ad Alliance is in de Nederlandse markt.”