23 april 2021Screenforce organiseert zevendelige online masterclass ‘TV Masters’

De pandemie heeft ook in de media-industrie geleid tot een nieuwe realiteit waarin events en bijeenkomsten vervangen worden door online seminars en webinars. Ook vindt het educatieve aanbod vooral via online plaats. In deze context start Screenforce in mei met een zevendelige online masterclass, genaamd TV Masters. In deze opleiding worden instromers in de markt opgeleid door ze de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij te brengen. Een grondig begrip van hoe het medium TV werkt en hoe je TV het beste kunt inzetten. Naast TV wordt ook online video behandeld in deze masterclass.

TV Masters is een complete interactieve training over het medium TV die door NIMA gecertificeerd is en geëndorset door PMA. Deze gratis online cursus is ontworpen in samenwerking met broadcasters, bureaus en adverteerders. De masterclass omvat alle aspecten, van het plannen en inkopen van een TV-campagne, tot strategie en wetgeving, voor zowel lineaire TV als voor online video.

Voor wie is TV Masters bedoeld?
TV Masters is primair bedoeld voor jonge mediaprofessionals, werkzaam bij mediabureaus. Ook
de marketingcollega’s aan adverteerderszijde zijn welkom. Zij zijn tussen de 25 en 40 jaar en
werken voor merken die paid media inzetten om groei te realiseren.

Zeven modules met zeven gastsprekers
De online masterclass bestaat uit zeven modules, verspreidt over zeven weken. Elke module heeft een eigen thema. De modules gaan in op veranderend kijkgedrag, reclame, strategie, planning, effectiviteit, branded sponsorships en wetgeving. Elke module dient voorbereid te worden middels het lezen van online artikelen en het bekijken van de video’s met bijdragen van experts.

De zeven lessen komen in de vorm van een interactieve webinar. De webinars starten om 10.00 uur en duren ongeveer 60 minuten. De masterclass heeft de volgende live webinars met gastsprekers:

  • Dinsdag 11 mei – TV-kijkgedrag (Sjoerd Pennekamp, SKO)
  • Donderdag 20 mei – TV-reclame (Ed Borsboom, BrandBooming)
  • Donderdag 27 mei – TV-planning (Patrick Horstman, Out Of Office Media)
  • Donderdag 3 juni – TV-strategie (Patrick Horstman, Out Of Office Media)
  • Donderdag 10 juni – Wetgeving en zelfregulering (Fiona Vening, SRC)
  • Donderdag 17 juni – TV-effectiviteit (Ed Borsboom, BrandBooming)
  • Donderdag 24 juni – Branded partnerships (Sophie Liesker, Ad Alliance)

Vereisten
Elke module wordt afgesloten met tien multiple choice examen vragen. Inclusief het voorbereidende leeswerk, het bekijken van de video’s en het deelnemen aan de live webinars zal de masterclass ongeveer 15 uur in beslag nemen. Voor het behalen van het certificaat van de masterclass wegen het aantal bijgewoonde webinars en het aantal goed beantwoorden vragen mee.

NIMA accreditatie
De masterclass is door de Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) geaccrediteerd. Dit houdt in dat de masterclass opgenomen wordt in het NIMA programma en dat cursisten, die de masterclass succesvol afronden, door NIMA gehonoreerd worden met 14 PE-punten.

PMA endorsement
PMA/ Platform Media Adviesbureaus vertegenwoordigt de Nederlandse mediabureaus. In dit segment van de media-industrie zijn veel mensen werkzaam die media plannen en inkopen. Zij hebben behoefte hun kennis te vergroten en te actualiseren. TV masters is voor hen een prima middel hiervoor. Het PMA erkent dit en zal om deze reden ook de masterclass ondersteunen.

Aanmelden
Vanaf 13 april kun je je aanmelden voor TV Masters. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan TV Masters. Je kunt je hier aanmelden. Na beoordeling van de aanvraag ontvang je bericht over toelating.

Bron: https://screenforce.nl/screenforce-organiseert-zevendelige-online-masterclass-tv-masters/