Onderzoek toont combinatiekracht van platformen in campagnes

  • De doelgroep die via Videoland wordt bereikt, waardeert de advertenties van Albert Heijn significant beter dan via het online video netwerk en/of TV. De advertenties op Videoland worden bewuster en met meer aandacht bekeken. Er is minder ruis en er is sprake van korte reclameblokken. Dit resulteert in een hogere merkvoorkeur voor Albert Heijn. Ook de boodschapoverdracht is sterk via Videoland, net zo sterk als via TV.

  • De kracht van TV als advertentiemedium blijkt ook duidelijk uit deze campagnemetingen. Niet alleen creëren de advertenties via TV de grootste significante stijging op campagneherkenning, ze blijken ook het meest effectief om mensen naar de winkel te krijgen. TV blijft hierdoor een belangrijk eerste touchpoint om merkeffecten en gedrag te beïnvloeden.

  • Al eerder deed Ad Alliance onderzoek naar de kracht van de platformen Videoland, TV en YouTube. Uit dit onderzoek bleek al dat het platform van invloed is op de effectiviteit van een commercial. In samenwerking met Albert Heijn en Memo2 heeft Ad Alliance hier nu opnieuw onderzoek naar gedaan, maar deze keer in een natuurlijke setting. Dit onderzoek valideert de eerder opgedane inzichten per platform.

Effect op merk KPI's

Het tonen van commercials op Videoland is een effectieve aanvulling op een TV-campagne.

Dit blijkt uit onderzoek van Albert Heijn, Memo2 en Ad Alliance. In dit onderzoek is de effectiviteit van vier Albert Heijn video-campagnes (Hamsteren, Voetbalpassie, Beter Eten en Sint) geanalyseerd. De campagnes werden getoond op TV, Videoland en online videonetwerken. Uit de campagneresultaten blijkt dat Videoland het meest selectief is op de jonge en hoogopgeleide doelgroep. Een mooie aanvulling op het bereik van TV.

Download dit onderzoek

Meer weten over het onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Samen kijken verhoogt waardering content en advertenties

Bekijk het webinar over de vier elementen die de kracht van Total Video onderschrijven: Groot Scherm, Samen Kijken, Aandacht en Brand Safety.

De kracht van het grote scherm

Maakt het uit of een commercial te zien is op een smartphone, tablet, laptop of TV-scherm? De uitkomsten van dit onderzoek lees je hier.

Future Session: de kracht van de combinatie

Vind hier alles over de kracht van de combinatie van de platformen TV, YouTube en Videoland en van TV & digital native.