Addressable TV brengt het beste van TV en digital samen; het massabereik van lineaire tv en de targeting mogelijkheden van digital. Met Addressable TV is het mogelijk om commercials in reguliere reclameblokken te vervangen door commercials die gericht zijn op een specifieke doelgroep, bijvoorbeeld op basis van gedrag, interesse of regio. Door de uiting aan te passen aan deze specifieke doelgroepen neemt de relevantie voor zowel de kijker als de adverteerder toe.
Gijs van Beek, manager Partnership Management & Innovation: “Wij zien veel potentie in Addressable TV en zijn blij dat we de ontwikkeling nu daadwerkelijk als product kunnen aanbieden. Eind vorig jaar hebben we al verschillende testcampagnes gedraaid, waaronder een mooie campagne op regiotargeting samen met de Nationale Postcodeloterij. Uit deze campagne blijkt onder meer dat bij een Addressable spot de aandacht van kijkers langer wordt vastgehouden en de merkherinnering hoger ligt. We kijken er naar uit om deze innovatie samen met de markt weer verder te brengen.”
Addressable TV is een innovatie waar we vanuit Ad Alliance samen met VodafoneZiggo, RTL en Talpa Media hard aan hebben gewerkt de afgelopen periode. Een ontwikkeling die alleen door een goede samenwerking door de gehele markt tot stand kon komen. Hieronder vind je relevante informatie over Addressable TV:
Inkoopinformatie en Addressable TV-tariefkaart
Ben je geïnteresseerd in het inkopen van Addressable TV, hier vind je alle tarieven en inkoopinformatie.
Effectiviteit van Addressable TV: Campagne Nationale Postcodeloterij
Het afgelopen jaar hebben we al verschillende testcampagnes gedraaid, waaronder een grote campagne met de Nationale Postcodeloterij. Deze campagne is onderzocht en uit dit onderzoek blijkt dat Addressable TV een krachtig instrument is om onder andere de aandacht van kijkers langer vast te houden. Hier vind je alle resultaten uit dit onderzoek.
Creatie door middel van AI
Juist de unieke touch, gericht op een doelgroep, maakt een Addressable-campagne sterk, waardoor de aandacht van de consument hoger ligt. Dat vraagt om de creatie van verschillende versies van dezelfde spot met een uniek element, gericht op een specifieke doelgroep. De kracht van een Addressable Campagne zit hem ook echt in die creatie. Met behulp van AI tools kan Ad Alliance helpen om binnen één campagne verschillende versies in te creëren en in te zetten, tegen bescheiden productiebudgetten.
Wil je meer weten over deze mogelijkheden, neem dan contact op met je contactpersoon bij Ad Alliance.