LOAVIES is dit seizoen de trotse nieuwe fashion brand partner van het populaire dating & reality show Love Island, vanaf 21 augustus vier weken lang te zien bij streamingsplatform Videoland!
In Love Island worden er singles in een luxueuze villa op de voet gevolgd die op zoek gaan naar de ware liefde. Anders dan bij andere datingshows heeft de kijker ook iets te zeggen over de liefdesloop van
Het doel van deze nieuwe samenwerking met LOAVIES is het realiseren van brand awareness en brand affinity waarbij cross-channel activatie leidend moet zijn. ITV Studios Netherlands en Ad Alliance hebben de handen ineengeslagen om touchpoints te creëren die moeiteloos passen in de leefwereld van deze doelgroep, young fashion-minded vrouwen tussen de 18 – 28 jaar.
Anna Meilink – Founder LOAVIES: “Onze missie is om de jonge fashion-minded doelgroep te inspireren om awesome, proud en confident te zijn. Wij creëren on-trend, affordable fashion met een fun-loving attitude. Vandaar dat wij meteen een “love match” zagen in de meest favoriete datingshow van nu: Love Island!”
LOAVIES is calling all Bombshells!
De start van de campagne was de zoektocht naar de LOAVIES Bombshell. In Bloemendaal maakte je exclusief kans om jouw droommatch in de Love Island villa te vinden bij de LOAVIES Love Island Glam Bar! Via social riepen oud-islanders Lennert en Jotti potentiële kandidaten op om naar Bloemendaal te komen.
Om de meeste kans te maken om als bombshell af te reizen naar de villa, werden de kandidaten klaargestoomd voor de beste pitch clip. Na een touch-up bij de LOAVIES X Love Island Glam Bar en een perfect gestylde outfit van LOAVIES waren ze all set.
Door de inzet van een 360° strategie (cross-channel activatie) gekoppeld aan de Instagram en TikTok-kanalen van LOAVIES en Love Island Nederland & België, wordt de doelgroep perfect bereikt. Hier wordt op een natuurlijke wijze een koppeling gemaakt met #girlsgoneloavies.
Om écht impact te realiseren creëerden ITV Studios Netherlands en media saleshuis Ad Alliance een natuurlijke in-program koppeling door middel van de introductie van de “Shared Wardrobe”. Petra Hoogstad (Senior Creative team Branded Content ITV): “Wij zoeken altijd naar een authentieke en natuurlijke fit met een partner binnen onze formats. In de Shared Wardrobe kunnen de deelneemsters van Love Island gezamenlijk LOAVIES-kleding passen en uitzoeken. Door de themafeestjes van de serie te koppelen aan de Shared Wardrobe en de fashion van LOAVIES, is er een logische en positieve match gemaakt. De Shared Wardrobe is een exclusieve ruimte die LOAVIES gebrand is, uiteraard passend in de look & feel van Love Island.”
Daarnaast maakt RELOAVED, het second-handC2C platform van LOAVIES, ook onderdeel uit van de samenwerking. Hierin krijgt ieder stuk kleding een tweede leven: de kijkers krijgen na het seizoen bij Videoland de unieke mogelijkheid om de door hun favoriete Islanders gedragen LOAVIES-items te shoppen. Het stelt de community in staat om een positieve impact te realiseren op het milieu (én de portemonnee!), door een tweede leven te geven aan kleding.
Ook zo benieuwd wie er uiteindelijk via de LOAVIES X Love Island Glam Bar-activatie de villa gaat betreden? Volg de socials van LOAVIES en Love Island Nederland & België en kijk vanaf 21 augustus Love Island bij Videoland, dé reality datingshow waarin alles draait om het vinden van de ware liefde.
Deze brand partnership is gerealiseerd door #LOAVIES #AdAlliance #ITVStudiosNetherlands #Videoland