In de nieuwe talentenjacht, ‘The Headliner’, gaan twee coachteams de strijd met elkaar aan: Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie. Samen met andere professionals uit de muziekindustrie gaan zij de kijker helpen bij het kiezen van dé nieuwe livesensatie van Nederland. Niet alleen de talenten pakken in deze nieuwe talentenjacht het podium, ook drie sterke partnerships staan in de spotlight van ‘The Headliner’.
Amstel Bier
Amstel Bier wordt gebrouwen uit vriendschap. Het Amsterdamse biermerk is in 1870 opgericht door twee vrienden met een passie voor bier. Uit deze oorsprong is jaren later het concept De Vrienden van Amstel LIVE dan ook voortgekomen. ‘The Headliner’ is ontstaan tijdens ‘De Vrienden van Amstel LIVE 2023’, waar Nick Schilder, Typhoon, Kraantje Pappie, Jacqueline Govaert en concertorganisator Machiel Hofman aan het brainstormen waren over een concept voor het laden van nieuw talent. Het resultaat: een idee dat samen met Talpa Studios verder is ontwikkeld tot een programma dat de kloof tussen talentenjachten en het livecircuit wil overbruggen. De winnaar wint een felbegeerde plek in de line-up bij De Vrienden van Amstel Live 2026.
Daarnaast is Amstel ook zichtbaar met billboards rondom het programma en de programmapromo’s. Deze campagne is gerealiseerd door Ad Alliance en Talpa Studios samen met Dentsu, het mediabureau van Amstel.
ING
ING is fan van muziek. Zo zijn ze partner van verschillende concerten zoals The Streamers en bekende nationale artiesten.
Steffen van Iersel, Hoofd Sponsoring en Evenementen bij ING Nederland: “Muziek geeft energie en werkt verbindend. De keuze om ons te binden aan The Headliner, waarin livemuziek centraal staat, is dan ook snel gemaakt. Maar als bank is financiën onze expertise en iedereen heeft te maken met geld. Ook als artiest heb je financiële vraagstukken. Daarom zijn we in het programma vertegenwoordigd door een Financieel Coach die de talenten voorziet van financiële tips die je slim met je geld laten omgaan. Zo krijgen de artiesten verschillende inzichten, zien ze hoe ze hun dromen kunnen waarmaken en zoveel mogelijk kunnen doen wat ze belangrijk vinden: muziek maken.”
Daarnaast is ING bij The Headliner zichtbaar met onder andere billboards rondom het programma, de programmapromo’s en speciale Youtube- en social content. Deze campagne is gerealiseerd door Ad Alliance en Talpa Studios samen met Initiative, mediabureau van ING.
ICI PARIS XL
ICI PARIS XL vindt het belangrijk dat mensen zichzelf empowered voelen en shinen. Want als jij je goed voelt, dan straal je! En waar is stralen belangrijker dan in de spotlights van ‘The Headliner’? Ook hier is de brandfit een hele logische. ICI PARIS XL is zichtbaar met onder andere billboards rondom het programma en programmapromo’s.
Monique Ariesen-Visscher, Marketing Manager ICI PARIS XL NL & Pour Vous: “The Headliner sluit perfect aan bij de missie van ICI PARIS XL. We willen het zelfvertrouwen van mannen en vrouwen boosten, zodat ze zichzelf empowered voelen en hun unieke features omarmen. Because we love to see you shine.”
Daarnaast is er een speciale Commerciële Scribe die verwijst naar verschillende winacties. Een ICI PARIS XL Beauty Advisor is ingezet in het programma en via speciale social content om verschillende kandidaten beauty-advies te geven en helemaal stage-ready te maken. Deze campagne is gerealiseerd door Ad Alliance en Talpa Studios samen met GroupM, het mediabureau van ICI PARIS XL.
‘The Headliner’ wordt geproduceerd door Talpa Studios, gepresenteerd door Jim Bakkum en Marieke Elsinga en is vanaf vrijdag 24 januari, 20.00 uur wekelijks te zien bij RTL 4.