Ad Alliance en CANAL+ zijn overeengekomen dat de advertentieverkoop van tv-zender FilmBox in Nederland vanaf februari 2025 via Ad Alliance verloopt. Bij FilmBox, het eerste 24/7-filmkanaal in Nederland, komen de grootste Hollywood-blockbusters, arthousefilms en klassiekers samen. Daarnaast heeft FilmBox de live uitzendrechten voor de Oscars en de Golden Globes 2025.
De samenwerking tussen CANAL+ en Ad Alliance begint bij FilmBox, waarvoor het mediasaleshuis de reclameblokken tussen de films gaat verkopen. Samen wordt gekeken hoe de samenwerking in de toekomst kan worden uitgebreid en hoe de andere merken van CANAL+ een plek krijgen binnen Ad Alliance.
Gijs van Beek, Director Partnerships & Sales Innovation bij Ad Alliance: “CANAL+ is een begrip in de Nederlandse televisiewereld. Zij zijn al sinds de jaren 90’ actief in Nederland en hebben geholpen het Nederlandse medialandschap vorm te geven. Hun vertrouwen in onze expertise maakt me trots. Ik heb veel zin om samen met hen dit partnership op te zetten, vorm te geven en uit te breiden richting de toekomst.”
Herman Berndt, Head of Distribution & Ad Sales bij CANAL+: “Met non-stop films en de live registratie van de Oscars en Golden Globes, dé belangrijkste filmprijzen ter wereld, is FilmBox de zender voor echte filmfans. Het begin van onze samenwerking met Ad Alliance is een belangrijke stap voor CANAL+ in Nederland. Ik kijk ernaar uit om deze samenwerking verder uit te bouwen.”
FilmBox is beschikbaar in de basispakketten van Ziggo, KPN, CANAL+, Canal Digitaal, Online.nl, Delta, Caiway, Kabelnoord, Plinq, Trined, SKP en Breedband Helmond.