Vrijdag 1 september startte bij RTL 4 het nieuwste seizoen van talentshow Holland’s Got Talent, gepresenteerd door Jamai Loman en Buddy Vedder
McDonald’s heeft als hoofdsponsor de handen ineengeslagen met media saleshuis Ad Alliance en producent Blue Circle om een onvergetelijk seizoen te creëren.
Good times
Ad Alliance en McDonald’s introduceren in het nieuwste seizoen het niet te missen concept: ‘Good times met Holland’s Got Talent’. McDonald’s biedt al meer dan 50 jaar de Nederlandse consument een verwenmoment, of dat nu in het restaurant is of thuis voor de buis. De McDonald’s ‘Good times’ zijn dan ook niet meer weg te denken uit de Nederlandse samenleving. Komend seizoen staat weer bol van talent en uiteenlopende acts. Tijdens het auditieproces, maar ook achter de schermen, rondom het programma en online worden deze McDonald’s geluksmomentjes passend gecombineerd met het feel good gehalte van Holland’s Got Talent. ‘Good times met Holland’s Got Talent’ wordt met recht snackable content!
Merkzichtbaarheid en betekenisvolle betrokkenheid
De aanwezigheid van McDonald’s als hoofdsponsor versterkt niet alleen de merkzichtbaarheid, maar biedt ook mogelijkheden voor betekenisvolle betrokkenheid. Door de talenten een speciale ‘Good times area’ aan te bieden waar ze kunnen ontspannen en genieten van het McDonald’s assortiment creëert het merk een tastbare verbinding met de show en de deelnemers. In de McDrive verrassen presentatoren Jamai en Buddy de talenten op ludieke wijze met een doorvertaling van het concept in de zogeheten ‘Good times drive through’
Als grootste familierestaurant van Nederland hebben wij met ‘Holland’s Got Talent’ als het ultieme familie TV-moment, een perfecte match gevonden. Voor beide merken is dat belangrijk: met elkaar mooie momenten beleven. Bovendien past de ‘open voor iedereen’-talentenjacht bij ons als merk. Bij McDonald’s is niet alleen iedereen welkom als gast – ook als medewerker. Los van wie je bent of waar je vandaan komt kijken we naar jouw talent. Een perfect match dus met het programma wat ons betreft!
– Stijn Mentrop, CMO McDonald’s Nederland
Verrijkende online serie
Ook online gaat het concept verder met de vijfdelige serie ‘Back to good times’ waarin oud-kandidaten terugblikken op hun ervaringen bij Holland’s Got Talent. De serie wordt aangejaagd op de social media kanalen van RTL en binnen de eigen kanalen van McDonald’s. Dit alles maakt het brand partnership, dat tot stand is gekomen middels mediabureau OMD Nederland, helemaal rond. Het is bovendien voor het eerst dat McDonald’s in Nederland een hoofdsponsorship met een groot amusementsprogramma op prime time TV aangaat!