Primeur in het SAVOD-landschap: HBO Max introduceert Dynamic Ad Replacement bij live sportevents

HBO Max en Ad Alliance introduceren binnen de Sport add-on van HBO Max Dynamic Ad Replacement (DAR). Deze technologie maakt het mogelijk om binnen deze add-on advertenties in de livestreams te vervangen door gepersonaliseerde advertenties. Hiermee kunnen adverteerders tijdens grote live sportevents deze zomer impactvol aanwezig zijn op HBO Max.

Deze zomer zit weer bomvol live sport bij HBO Max, van tennis (Wimbledon, US Open) tot wielrennen (Tour de France, Vuelta) en exclusief liveverslag van de Ultimate Fighting Championship. De streamingdienst is begonnen met Dynamic Ad Replacement sinds de live uitzendingen van Wimbledon en trekt dit door tijdens de komende grote sportevents als de Tour de France en UFC-gevechten. DAR verrijkt niet alleen de ervaring van de consument tijdens deze grote events, het vergroot ook de commerciële mogelijkheden voor adverteerders binnen het SAVOD domein. Consumenten zien hierdoor advertenties die nog beter aansluiten bij hun interesse en profiel.

Impact van SAVOD
Het SAVOD-portfolio van Ad Alliance bestaat op dit moment uit Videoland, HBO Max, Disney+ en SkyShowtime. Het bereik binnen dit domein groeit enorm. De combinatie van premium content in een brandsafe omgeving, hoge viewability (bijna 100%) en een uitkijkpercentage van 95% maakt het SAVOD-aanbod van Ad Alliance aantrekkelijk voor adverteerders Ben je benieuwd naar alle inzichten op het gebied van bereik en effectiviteit van SAVOD, vraag jouw contactpersoon bij Ad Alliance om de nieuwste whitepaper: Het SAVOD Script.

Wil je dit artikel delen?