RTL Nederland vanaf 1 juli 2025 onderdeel van DPG Media

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft vanmorgen bekendgemaakt dat er een vergunning wordt verleend voor de overname van RTL Nederland door DPG Media. De overname werd in december 2023 aangekondigd en kan met de goedkeuring van de ACM nu worden afgerond, zo bevestigt DPG Media in een persbericht.  

Vanaf 1 juli maakt RTL Nederland onderdeel uit van DPG Media. De overname van RTL Nederland betekent een belangrijke uitbreiding voor DPG Media. In België is het bedrijf al langer actief op de televisie- en streamingmarkt. Nu wordt DPG Media voor het eerst ook in Nederland hierin actief. Met de overname wil DPG Media verder investeren in de groei en digitale transformatie van RTL Nederland. Daarmee speelt het bedrijf in op het veranderende kijkgedrag en de toegenomen concurrentie van internationale streamingdiensten.

Lees hier het hele persbericht. 

Wil je dit artikel delen?

Gerelateerde artikelen

Persbericht

Ad Alliance en RTL testen nieuwe advertentievorm: Split Screen

De eerste resultaten laten zien dat er potentie zit in de Split Screen, omdat het zorgt voor hogere aandacht tijdens het gehele blok.

Persbericht

‘Branded Strip’ en ‘Eye Catcher’: nieuwe, innovatieve advertentiemogelijkheden bij Videoland

Voor de nieuwste advertentiemogelijkheden de ‘Branded Strip’ en de ‘Eye Catcher’ wordt onder de vlag van Team Early bij Ad Alliance effect-onderzoek aangeboden.

Persbericht

Love Nature nieuwe partner Ad Alliance

Vanaf 1 september wordt Ad Alliance verantwoordelijk voor de advertentieverkoop van Love Nature, onderdeel van het wereldwijde mediabedrijf Blue Ant Media.