Actieweek Armoedefonds bij RTL Boulevard

    • Ontwikkel een branded content partnership met RTL Boulevard voor een donatie-actieweek.
    • Fondsenwerving realiseren om minimaal 7000 kinderen aan schoolspullen te helpen.
    • Bekendheid realiseren voor het Armoedefonds en het werk en initiatieven van hulporganisaties meer zichtbaar maken.
    • In program
    • Billboarding
    • Brand promotions
    • Scribe
    • Online content RTL Boulevard
    • Socials
    • Licensing
  • On air

    • Met de vijf uitzendingen van RTL Boulevard hebben we bijna 3,5 miljoen kijkers in de doelgroep 6+ bereikt, in de uitzendingen waren de volgende elementen te zien, de visuals, 4 reportages, 4 rundowns, 1 recap en regelmatig per uitzending de scribe en oproep door Bridget en Luuk.

    Digitaal

    • Meer dan 6.500 contentstarts voor de videos op RTL Boulevard, waarbij de video over de reportage van het MUP het best bekeken is.
      Op social hebben we meer dan 1.000.000 weergaven gerealiseerd.

    Merk

    • We hebben 13.697 rugzakken opgehaald ter waarde van €50,-

Ad Alliance en het Armoedefonds slaan de handen ineen

Ad Alliance en het Armoedefonds slaan de handen ineen om met een RTL Boulevard actieweek zo veel mogelijk kinderen in armoede aan schoolspullen te helpen. Concreet doel: 7.000 Rugzakken vullen! Via on-air, online en social promotie wordt bekendheid voor het Armoedefonds en het doel gerealiseerd en wordt de doelgroep aangesproken om via een donatie bij te dragen. In program zorgen Bridget, Luuk en ervaringsdeskundige Alex van Keulen aan de desk voor dagelijkse aandacht voor het doel. Aangrijpende items en run-downs betrekken de kijker om hen te activeren om te doneren.

Bekijk hier de brand promotion

Gerelateerde cases

Smint x Love Island

Smint en Love Island: een natuurlijke fit! Smint wil graag de jongeren bereiken die minder TV kijken, maar die online wel goed te bereiken zijn. Daardoor is een samenwerking ontstaan met één van de sterkste merken onder deze doelgroep, spot on in het dating umfeld, namelijk Love Island. Niet alleen Love Island is een sterk…

Albert Heijn x All You Need Is Love

Mensen samenbrengen, verrassen en vooral heel veel kerstwensen vervullen. Dat was de boodschap van Albert Heijn en All You Need Is Love tijdens de feestdagen van 2021 waarmee Nederlanders vanaf 6 december in de liefdevolle kerstsferen werden gebracht.  Omdat Nederland niet kon wachten om weer écht kerst met elkaar te vieren, zijn we direct na…

Vinted x Eigen Huis & Tuin Lekker Leven

Vinted was op zoek naar nieuwe mogelijkheden om Nederland te triggeren om de Vinted-app te gaan gebruiken. Eerder bedachten we het concept ‘Clean out your closet’ gekoppeld aan specials van het RTL 4 programma Eigen Huis & Tuin Lekker Leven. Dit keer kreeg Ad Alliance de uitdaging om een strategie te bedenken die de huidige…