Vinted x Eigen Huis & Tuin Lekker Leven

  • Aanvullend op de TV spot campagne was Vinted op zoek naar nieuwe mogelijkheden om Nederland te triggeren de Vinted-app te gaan downloaden.

  • De bestaande mediamix is geoptimaliseerd en we hebben voor Vinted verdiepende special content gecreëerd.

    • Zes speciale afleveringen van Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven
    • Speciaal ontwikkelde promo’s en billboards
    • Inzet van specifieke influencers voor nog meer bereik
    • De TV campagne heeft meer dan 2,7 miljoen mensen binnen de doelgroep (HHV 25-54 jaar) bereikt
    • Significante stijging spontane merkbekendheid
    • Stijging app downloads tijdens de uitzending van de specials
    • 75% van de kijkers merkte Vinted duidelijk op als de afzender

Een perfecte fit!

Vinted was op zoek naar nieuwe mogelijkheden om Nederland te triggeren om de Vinted-app te gaan gebruiken. Eerder bedachten we het concept ‘Clean out your closet’ gekoppeld aan specials van het RTL 4 programma Eigen Huis & Tuin Lekker Leven. Dit keer kregen we de uitdaging om een strategie te bedenken die de huidige mediamix met speciale en verdiepende content optimaliseert. Het doel? Nieuwe leads en een hogere conversieratio voor de Vinted-app!

Bekijk hier de casevideo waarin Gijs je alles vertelt over deze perfecte fit!

Gerelateerde cases

Hairitage by Guhl

Vanuit het concept HAIRITAGE, dat bedacht is door Ad Alliance, produceerden wij een Tv-commercial die een nostalgische ode brengt aan de geur van Guhl, die herinneringen triggert en de doelgroep de geur van Guhl laat herbeleven. De TVC is inmiddels goed ingewerkt en we presenteren met trots de glazende resultaten. Kijk je mee?

Albert Heijn x All You Need Is Love

Mensen samenbrengen, verrassen en vooral heel veel kerstwensen vervullen. Dat was de boodschap van Albert Heijn en All You Need Is Love tijdens de feestdagen van 2021 waarmee Nederlanders vanaf 6 december in de liefdevolle kerstsferen werden gebracht.  Omdat Nederland niet kon wachten om weer écht kerst met elkaar te vieren, zijn we direct na…

Sterke influencer campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking. Het doel van de campagne? De doelgroep jongvolwassenen inspireren in het maken van kleine aanpassingen rondom hun eetgewoontes op een ontspannen en leuke manier! Samen met Influencer agency Hello…