Brandfit Monitor
Een belangrijke voorspeller voor het succes van een Branded Content samenwerking is de brand fit tussen merk en programma. Deze brand fit kunnen we vanaf nu ook bepalen op basis van waarden, met behulp van de nieuwe Ad Alliance Brandfit Monitor. Deze monitor maakt inzichtelijk in hoeverre de waarden van merken overeenkomen met die van programma’s.
Om de monitor te kunnen bouwen hebben we een onderzoek gedaan onder maar liefst 7500 respondenten en hen gevraagd naar de waarden van 50 merken van adverteerders en 26 programma’s. Met behulp van de tool is er heel eenvoudig een match te maken tussen merk en programma op basis van de waardenprofielen. Meer weten over het onderzoek en de tool? Ons researchteam deelt graag de inzichten uit de Brandfit Monitor met je.
Ad Alliance Portal
Het is bij Ad Alliance mogelijk om online video zowel programmatic als via managed services in te kopen. We hebben hier een derde inkoopmogelijkheid aan toegevoegd; namelijk selfservice via een inkoopportal. Met deze Portal kunnen onze relaties 24/7 producten inkopen en krijgen ze inzichten over hun – via de Portal ingekochte – campagnes bij Ad Alliance. De Portal staat nu succesvol live en vind je via de knop hieronder!