Bol inspireert kijkers van Kopen of Slopen met hun uitgebreide woonassortiment

Een inspirerende samenwerking

Dit jaar sloot bol een brand partnership met het RTL 4 programma Kopen of Slopen – een samenwerking die inhoudelijk perfect aansloot bij het programma. Met de campagne positioneerde bol zich als dé bestemming voor alles op het gebied van wonen.

Bol inspireerde kijkers met hun uitgebreide woonassortiment en wist hen tegelijkertijd te prikkelen om meer over het merk te willen weten – zo blijkt uit de onderzoeksresultaten.

  • De samenwerking tussen bol en Kopen of Slopen werd door kijkers als heel passend ervaren. Maar liefst 72% beoordeelde de sponsorfit als (zeer) goed. De aanwezigheid van bol voelde logisch en relevant binnen het programma, waarin het opnieuw inrichten van huizen een belangrijke rol speelt.

  • Naast inspireren, wist bol met deze branded content campagne ook kijkers te activeren. Zo geeft 48% van de kijkers aan dat hun interesse om meer informatie over bol op te zoeken is toegenomen door de sponsoring. Kijkers zijn dus duidelijk nieuwsgierig geworden naar het woonassortiment van bol. Een succesvolle campagne dus, die zowel het imago van bol heeft versterkt als concrete interesse in het merk wist te vergroten.

Effect op merk KPI's

Sterk effect op imago

De campagne had een duidelijk positief effect op het imago van bol. Kijkers die het programma zagen, scoorden significant hoger op vrijwel alle imagostellingen dan niet-kijkers. Bol wordt nu nog meer gezien als aanbieder van een breed en inspirerend woonassortiment, met indexscores van 159 en 135.

Achtergrond

Adverteerder: bol
Productcategorie: woonartikelen-, accessoires
Campagne periode: januari t/m maart 2025

Media-inzet

Billboard
Commercial Scribe
In-program
Streamspot (Videoland)
Pauze Ad (Videoland)
Bumper Ad (Videoland),
Branded articles (RTL.nl Wonen)

Meer weten over deze samenewerking?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Contact

Julie de Jong

Research Analyst

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Chantal Verhage

Research Consultant

Mirte van Deursen

Sr. Research Consultant

Gerelateerde onderzoeken

Succesvolle campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking.

Een succesvolle reis naar merkbekendheid

De resultaten van ons effectonderzoek naar de TV-inzet van Figo laten een stijging in bekendheid, overweging en voorkeur van het merk zien.

Ambassadeursstrategie van Iglo

Onderzoek toont de positieve impact van de samenwerking tussen Ad Alliance en Iglo-ambassadeurs op belangrijke merk-KPI’s.