Chantal Verhage
Research Specialist
Na een succesvolle samenwerking met Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven in 2023, ontwikkelde Ad Alliance samen met Iglo de ambassadeurs strategie voor 2024. Het doel van de campagne was het verder verhogen van de naamsbekendheid en het verstevigen van merkassociaties. Door ambassadeurs zoals Jet van Nieuwkerk en Kim Kötter aan Iglo te koppelen en via verschillende platformen te promoten, werd Iglo op relevante momenten zichtbaar onder de doelgroep. In het minuut-durende programma ‘Veel Op Je Bord’ bereiden Jet en Kim samen met andere Iglo-ambassadeurs simpele en smakelijke gerechten. Deze strategie leidde tot sterke merkresultaten.
Meer info over deze influencersamenwerking vind je hier.
‘’Wij zien deze campagne als zeer geslaagd, waarin een goede samenwerking en constante optimalisatie de sleutel is geweest! Samen hebben we niet alleen onze merkperceptie weten te versterken maar ook onze merkoverweging significant verbeterd, iets waar wij zeer trots op zijn en waar we komend jaar samen verder op zullen bouwen!”
Adverteerder: Iglo
Productcategorie: vis, spinazie en ready meals
Campagneperiode: voor- en najaar 2024
Verhogen van de naamsbekendheid en merkassociaties verstevigen op o.a. veelzijdigheid en gezondheid
Billboard
Bromo
In-program items
Korte programma’s van 1 minuut
Streamspot en pauze ad
Social
Online Content
Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.
De resultaten van ons effectonderzoek naar de TV-inzet van Figo laten een stijging in bekendheid, overweging en voorkeur van het merk zien.
De resultaten van ons effectonderzoek naar de influencercampagne van Iglo i.s.m. HelloSparkle laten mooie resultaten zien.