Ambassadeursstrategie van Iglo

    • De sponsorherinnering van Iglo bij Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven is in twee jaar tijd sterk gegroeid (index 124). De sponsorfit groeit daarbij boven de 70% (index 114).
    • Deze positieve trend op sponsorfit is ook zichtbaar voor de Minuutjes campagne (index 114). Dit laat zien dat een meerjarige en structurele sponsoring leidt tot hogere merkassociaties.
    • Binnen de doelgroep 6+ werd met de Minuutjes een netto bereik van 3.098.000 gerealiseerd
    • De totale campagne wordt gemiddeld beoordeeld met rapportcijfer 7,1

Een succesvolle en langdurige samenwerking die naar meer smaakt

Na een succesvolle samenwerking met Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven in 2023, ontwikkelde Ad Alliance samen met Iglo de ambassadeurs strategie voor 2024. Het doel van de campagne was het verder verhogen van de naamsbekendheid en het verstevigen van merkassociaties. Door ambassadeurs zoals Jet van Nieuwkerk en Kim Kötter aan Iglo te koppelen en via verschillende platformen te promoten, werd Iglo op relevante momenten zichtbaar onder de doelgroep. In het minuut-durende programma ‘Veel Op Je Bord’ bereiden Jet en Kim samen met andere Iglo-ambassadeurs simpele en smakelijke gerechten. Deze strategie leidde tot sterke merkresultaten.

    • De campagne bereikte in totaal 1,3 miljoen social views
    • De campagne wordt beoordeeld met gemiddeld een 7,4
    • Een hoge reclameherinnering van 83% onder de bezoekers van de influencerkanalen
    • Goede brandfit: 79% vindt de samenwerking goed passen bij de producten van Iglo
    • Sterk op merkoverweging: 92% wil de producten van Iglo proberen

    Meer info over deze influencersamenwerking vind je hier.

Effect op merk KPI's

Onderzoek toont de positieve impact van samenwerken met Iglo-ambassadeurs op belangrijke merk-KPI's.

  • De interesse om informatie op te zoeken stijgt (index 119), evenals het positieve beeld dat men heeft van het merk (index 110)
  • De spontane merkbekendheid (index 233) en geholpen reclamebekendheid (index 300) zijn significant hoger onder kijkers in het najaar.
  • Merkoverweging (index 119) en voorkeur (index 275) is significant hoger onder kijkers in het najaar. Daarnaast zijn positieve verschillen op aspecten als veelzijdig, gezond en duurzaam zichtbaar.
  • De campagne op Videoland realiseert scores boven benchmark op elementen als “wekt mijn interesse” en “zet aan tot kopen van Iglo-producten”.
2 blonde vrouwen achter een fornuis

Lotte Koning - Cluster Marketing Manager bij Iglo Nederland over de samenwerking

‘’Wij zien deze campagne als zeer geslaagd, waarin een goede samenwerking en constante optimalisatie de sleutel is geweest! Samen hebben we niet alleen onze merkperceptie weten te versterken maar ook onze merkoverweging significant verbeterd, iets waar wij zeer trots op zijn en waar we komend jaar samen verder op zullen bouwen!”

Achtergrond

Adverteerder: Iglo
Productcategorie: vis, spinazie en ready meals
Campagneperiode: voor- en najaar 2024

Uitdaging

Verhogen van de naamsbekendheid en merkassociaties verstevigen op o.a. veelzijdigheid en gezondheid

Media-inzet

Billboard
Bromo
In-program items
Korte programma’s van 1 minuut
Streamspot en pauze ad
Social
Online Content

Meer weten over deze samenwerking?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Chantal Verhage

Research Specialist

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Een succesvolle reis naar merkbekendheid

De resultaten van ons effectonderzoek naar de TV-inzet van Figo laten een stijging in bekendheid, overweging en voorkeur van het merk zien.

Impactvolle influencer samenwerking

De resultaten van ons effectonderzoek naar de influencercampagne van Iglo i.s.m. HelloSparkle laten mooie resultaten zien.

Succesvolle campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking.