Impactvolle influencer samenwerking

  • Begin 2024 staken Iglo en Ad Alliance opnieuw de koppen bij elkaar. Naast een grootschalige TV campagne, zetten zij samen met HelloSparkle een omvangrijke influencer campagne op.

  • Branded stories, posts en reels op Instgram.

    Doelgroep: 18-64 jaar.

     

Effect op met KPI's

Iglo succesvol met influencercampagne 

Het doel van de campagne was om de doelgroep te inspireren door o.a. te laten zien dat Iglo-producten makkelijk en veelzijdig kunnen worden bereid. Een succes bleek uit de resultaten!

  • 1,3 miljoen social views
  • Hoge reclameherinnering (83%)
  • Mooie beoordeling van de campagne met rapportcijfer 7,4
  • Goede brandfit: 79% vindt de samenwerking goed passen bij de producten van Iglo
  • Sterk op merkoverweging: 92%: wil de producten van Iglo proberen
afbeelding van telefoon met posts van Iglo

Reacties volgers

“Goede weergave van hoe je het product kan gebruiken.”

“Spontaan filmpje en niet zo’n gemaakt reclame onderwerp.”

“Het is realistisch en geeft inspiratie.”

“Goed om zo te laten zien hoe het smaakt.”

Posts Instragram influencersamenwerking met Iglo

Maar liefst 7 content creators, waaronder Jet van Nieuwkerk en Kim Kötter, maakten onderdeel uit van deze samenwerking.

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met ons Researchteam, wij helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Sr. Research Consultant

Chantal Verhage

Research Consultant

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Lindt LINDOR en RTL All You Need Is Love Kerstspecial

In 2024 bracht Lindt de magie van Kerstmis tot leven met een bijzondere en succesvolle samenwerking met de All You Need Is Love Kerstspecial.

Colgate en Holland’s Next Top Model

Colgate en Holland’s Next Top Model sloegen in 2024 hun handen ineen voor een branded content-samenwerking zoals je hem nog nooit gezien hebt.

Succesvolle campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking.