Een succesvolle reis naar merkbekendheid

  • Naast de effecten op de verschillende merk-KPI’s, heeft de TV-campagne ook tot een sterkere emotionele connectie met het merk geleid:

    • Passie voor Huisdieren: Figo scoort 29% hoger op de uitspraak “straalt passie voor huisdieren uit” onder mensen die in aanraking met de campagne zijn geweest. Dit laat zien dat de campagne de liefde voor huisdieren effectief heeft overgebracht.
    • Unieke Zorg: Met een 15% hogere score op “staat voor unieke zorg, een dierenleven lang”, wordt Figo gezien als een betrouwbare partner voor huisdieren.

    De campagne heeft bijgedragen aan een positief beeld van Figo. Mensen die in contact zijn gekomen met de campagne hebben een versterkt vertrouwen in het merk, wat de weg vrijmaakt voor toekomstige groei van het merk en een hoge betrokkenheid.

Effect op merk KPI's

Sterke resultaten TV-campagne Figo

  • De geholpen merkbekendheidindex steeg met index 500! Dit betekent dat steeds meer mensen het merk Figo kennen.
  • Niet alleen het merk Figo, maar ook de reclame en de boodschap die Figo over wilde brengen is heel goed blijven hangen (index 600). De boodschap ‘’Een unieke band, verdient unieke zorg’’ resoneert dus duidelijk bij het publiek.
  • Zelfs dieper de funnel in wist Figo met deze tv-campagne effect te realiseren. Zo steeg de overweging met index 300, mensen overwegen Figo nu dus actief bij hun keuze voor een huisdierenverzekering.
Jongetje knuffelt hond

Reactie adverteerder

Paul Kager, Commercieel Manager van Figo, is logischerwijs blij met de resultaten:

Een zorgverzekering is wat wij aanbieden, maar dat doen wij uit liefde voor de huisdieren. Dat is waar wij voor staan. Wij willen dat alle dieren de meest optimale zorg kunnen krijgen zonder dat het baasje zich zorgen hoeft te maken over onverwachte kosten. Het is fijn om te zien dat die boodschap zo goed wordt ontvangen door onze doelgroep.

Over dit onderzoek

Achtergrond

Adverteerder: Figo Pet
Product: Verzekeringen
Campagneperiode: Zomer 2024

Uitdaging

In 2023 werd huisdierenverzekering Figo als merk gelanceerd in Nederland. Het merk moest niet alleen meer bekendheid krijgen maar ook een identiteit opbouwen.

Media-inzet

TV- Spot campagne
Billboard campagne

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Adverteren op Videoland bewezen effectief

Adverteren op Videoland heeft een enorme impact gecreëerd voor de naamsbekendheid van de Tom Tom app en deze aanzienlijk verhoogd.

Succesvolle campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking.

Impactvolle influencer samenwerking

De resultaten van ons effectonderzoek naar de influencercampagne van Iglo i.s.m. HelloSparkle laten mooie resultaten zien.