Succesvolle campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

  • Onder de volgers van de influencers behaalde de serie 75% reclameherinnering. En dat is behoorlijk hoog!

  • Deze campagne werd met een mooi cijfer beoordeeld: een 7,6.

  • Sterk op merkoverweging: 93% wil Heinz Ketchup Zero (zeker/misschien) proberen.

  • Deze campagne laat een goede brandfit zien: 69% van de volgers van de influencers vindt de campagne goed passsen bij Heinz Ketchup Zero.

Effect op merk KPI's

Effectonderzoek influencer campagne

Na het succes van de influencer campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking. Samen met Influencer agency Hello Sparkle creëerde Ad Alliance het perfecte recept voor een branded video serie op Instagram! En dat zie je terug in de performance onder de volgers van de influencers.

Borrelplank met hapjes

Quotes van volgers influencers

“Het maakt me nieuwsgierig!” “Leuk, grappig en lekker kort””
“Leuk om gewone mensen gewone dingen te zien eten. Niet te moeilijk doen.”
“Het is weer eens wat anders, brengt je op ideeën”

Over dit onderzoek

Achtergrond

Adverteerder: Heinz Nederland
Merk: Heinz Tomato Ketchup Zero
Campagneperiode: najaar 2023
Effectonderzoek

Uitdaging

De doelgroep jong volwassenen inspireren in het maken van kleine aanpassingen rondom hun eetgewoontes op een ontspannen en leuke manier!

Media-inzet

Branded Video serie Instagram i.s.m. Hello Sparkle (Influencer Agency)
Bereik: c.a. 1,2 mio social views

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Adverteren op Videoland bewezen effectief

Adverteren op Videoland heeft een enorme impact gecreëerd voor de naamsbekendheid van de Tom Tom app en deze aanzienlijk verhoogd.

Impactvolle influencer samenwerking

De resultaten van ons effectonderzoek naar de influencercampagne van Iglo i.s.m. HelloSparkle laten mooie resultaten zien.

Een succesvolle reis naar merkbekendheid

De resultaten van ons effectonderzoek naar de TV-inzet van Figo laten een stijging in bekendheid, overweging en voorkeur van het merk zien.