Impact van branded content

Echte Gooische Meisjes

Wat is het effect van de inzet van branded content op de merkbekendheid of merkoverweging? O.b.v. de resultaten van 49 branded content campagnes kunnen we stellen dat branded content:

  • sterk bijdraagt aan een positieve beeldvorming van het merk
  • tot diep in de funnel effect realiseert, met name op overweging en voorkeur
  • De zichtbaarheid van het merk, de fit tussen het programma en het merk, en de waardering van het programma zijn bepalend voor de effectiviteit van branded content.
Download dit onderzoek

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

De kracht van een Identspot

Uit onderzoek blijkt dat de identspot significant hoger scoort op zowel spontane als geholpen merkherinnering. Ook scoort deze uiting hoog op creativiteit.

Ondertiteling van commercials

Ondertiteling van commercials doet geen afbreuk en werkt positief! Ad Alliance adviseert daarom standaard ondertiteling van commercials.

Effectiviteit addressable campagne

Ad Alliance heeft onderzoek gedaan naar de effectiviteit van een addressable campagne van de Nationale Postcodeloterij.