Impact van branded content

Echte Gooische Meisjes

Wat is het effect van de inzet van branded content op de merkbekendheid of merkoverweging? O.b.v. de resultaten van 49 branded content campagnes kunnen we stellen dat branded content:

  • sterk bijdraagt aan een positieve beeldvorming van het merk
  • tot diep in de funnel effect realiseert, met name op overweging en voorkeur
  • De zichtbaarheid van het merk, de fit tussen het programma en het merk, en de waardering van het programma zijn bepalend voor de effectiviteit van branded content.
Download dit onderzoek

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Impact van frame-split advertising

Frame-split blijkt effectiever dan een reguliere spot. Het zorgt voor een hogere engagement en dat leidt tot een hogere brandimpact en minder irriatie.

De kracht van een Identspot

Uit onderzoek blijkt dat de identspot significant hoger scoort op zowel spontane als geholpen merkherinnering. Ook scoort deze uiting hoog op creativiteit.

Effect van TV spot in combinatie met branded content

Samen met onderzoeksbureau Validators hebben we onderzoek gedaan naar het effect van TV Spot in combinatie met Branded Content.