Intertoys en LEGO Masters

Intertoys bouwt aan merk door succesvolle samenwerking met LEGO Masters 

Creativiteit, competitie en bouwplezier – dat is waar het RTL4 programma LEGO Masters om draait. En wie past er beter bij deze wereld van speelplezier dan Intertoys? Als dé speelgoedwinkel van Nederland is Intertoys de perfecte partner van LEGO Masters. Dat blijkt ook uit de resultaten van de effectmeting: de samenwerking heeft niet alleen geleid tot meer zichtbaarheid, maar ook tot een duidelijke versterking van de merkbekendheid én het imago van Intertoys.

Kijkers zijn fan van LEGO Masters

Met een waarderingscijfer van 7,7 laat LEGO Masters zien dat het programma stevig in de smaak valt bij het publiek. Kijkers raken geïnspireerd door de creatieve bouwwerken van de deelnemers en krijgen zelf ook zin om met LEGO aan de slag te gaan – bouwen werkt duidelijk aanstekelijk!

Intertoys valt op én past perfect bij het programma

Bijna de helft van de kijkers (48%) herkent Intertoys als sponsor van LEGO Masters – een sterk resultaat op het gebied van zichtbaarheid. Maar het gaat verder dan alleen opvallen: de sponsorfit wordt uitzonderlijk goed beoordeeld. Maar liefst 95% van de kijkers vindt dat Intertoys (zeer) goed past bij LEGO Masters. Een betere match is nauwelijks denkbaar.

  • Alle vormen van merkbekendheid – zowel spontaan als geholpen – liggen significant hoger onder mensen die in aanraking zijn geweest met de campagne. De spontane merkbekendheid steeg met een index van 111, de geholpen merkbekendheid met een index van 104.

  • Ook het imago van Intertoys heeft een boost gekregen. Kijkers zien Intertoys nu nog meer als: de winkel met een ruim LEGO-assortiment (index 111), de meest betrouwbare LEGO-verkoper (index 154) en een inspirerende speelgoedspecialist (index 115).

Effect op merk KPI's

Sterke impact op merkbekendheid en imago 

De campagne heeft duidelijk effect gehad op zowel de merkbekendheid als het imago van Intertoys.

Celvin de Bie, Head of Marketing, over deze samenwerking:

“LEGO Masters en Intertoys zijn een gouden combinatie. Het programma sluit perfect aan bij onze missie om jong en oud te inspireren om zo veel en vaak mogelijk te spelen. We zijn bijzonder trots om al vier seizoenen partner van het programma te zijn en we zo onze positie als dé LEGO bestemming Nederland versterken. Extra mooi is dat ook kijkers die match duidelijk voelen. Deze samenwerking draagt dan ook echt bij aan zowel onze zichtbaarheid als de manier waarop mensen ons merk beleven.”

Achtergrond

Adverteerder: Intertoys
Productcategorie: speelgoedwinkels
Campagne periode: voorjaar 2025

Uitdaging

De doelstelling van Intertoys met deze campagne was merkbendheid verhogen en de positie van Intertoys als dé LEGO-winkel van Nederland te versterken.

Media-inzet

Billboard
Cromo
TV Spot
Tag-on

Meer weten over deze samenwerking?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Julie de Jong

Research Analyst

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Sr. Research Consultant

Chantal Verhage

Research Consultant

Gerelateerde onderzoeken

Ambassadeursstrategie van Iglo

Onderzoek toont de positieve impact van de samenwerking tussen Ad Alliance en Iglo-ambassadeurs op belangrijke merk-KPI’s.

Succesvolle campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking.

Colgate en Holland’s Next Top Model

Colgate en Holland’s Next Top Model sloegen in 2024 hun handen ineen voor een branded content-samenwerking zoals je hem nog nooit gezien hebt.