Julie de Jong
Research Analyst
Creativiteit, competitie en bouwplezier – dat is waar het RTL4 programma LEGO Masters om draait. En wie past er beter bij deze wereld van speelplezier dan Intertoys? Als dé speelgoedwinkel van Nederland is Intertoys de perfecte partner van LEGO Masters. Dat blijkt ook uit de resultaten van de effectmeting: de samenwerking heeft niet alleen geleid tot meer zichtbaarheid, maar ook tot een duidelijke versterking van de merkbekendheid én het imago van Intertoys.
Video wordt afgespeeld
Met een waarderingscijfer van 7,7 laat LEGO Masters zien dat het programma stevig in de smaak valt bij het publiek. Kijkers raken geïnspireerd door de creatieve bouwwerken van de deelnemers en krijgen zelf ook zin om met LEGO aan de slag te gaan – bouwen werkt duidelijk aanstekelijk!
Bijna de helft van de kijkers (48%) herkent Intertoys als sponsor van LEGO Masters – een sterk resultaat op het gebied van zichtbaarheid. Maar het gaat verder dan alleen opvallen: de sponsorfit wordt uitzonderlijk goed beoordeeld. Maar liefst 95% van de kijkers vindt dat Intertoys (zeer) goed past bij LEGO Masters. Een betere match is nauwelijks denkbaar.
Alle vormen van merkbekendheid – zowel spontaan als geholpen – liggen significant hoger onder mensen die in aanraking zijn geweest met de campagne. De spontane merkbekendheid steeg met een index van 111, de geholpen merkbekendheid met een index van 104.
Ook het imago van Intertoys heeft een boost gekregen. Kijkers zien Intertoys nu nog meer als: de winkel met een ruim LEGO-assortiment (index 111), de meest betrouwbare LEGO-verkoper (index 154) en een inspirerende speelgoedspecialist (index 115).
De campagne heeft duidelijk effect gehad op zowel de merkbekendheid als het imago van Intertoys.
“LEGO Masters en Intertoys zijn een gouden combinatie. Het programma sluit perfect aan bij onze missie om jong en oud te inspireren om zo veel en vaak mogelijk te spelen. We zijn bijzonder trots om al vier seizoenen partner van het programma te zijn en we zo onze positie als dé LEGO bestemming Nederland versterken. Extra mooi is dat ook kijkers die match duidelijk voelen. Deze samenwerking draagt dan ook echt bij aan zowel onze zichtbaarheid als de manier waarop mensen ons merk beleven.”
Adverteerder: Intertoys
Productcategorie: speelgoedwinkels
Campagne periode: voorjaar 2025
De doelstelling van Intertoys met deze campagne was merkbendheid verhogen en de positie van Intertoys als dé LEGO-winkel van Nederland te versterken.
Billboard
Cromo
TV Spot
Tag-on
Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.
Onderzoek toont de positieve impact van de samenwerking tussen Ad Alliance en Iglo-ambassadeurs op belangrijke merk-KPI’s.
Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking.