Populariteit kortingsdagen

Effect op merk KPI's

Hoe val je als merk op tijdens de kortingsdagen?

Singles’ Day, Black Friday en Cyber Monday, deze kortingsdagen zijn flink in populariteit gestegen de afgelopen jaren en naar verwachting zullen deze dagen ook dit jaar weer veel aandacht trekken. Reden genoeg voor ons om te onderzoeken in hoeverre consumenten er dit jaar gebruik van gaan maken, welke invloed de stijgende prijzen hebben en hoe merken het meest effectief kunnen communiceren.

Op basis van de resultaten hebben we 4 tips voor jou als merk in de aanbieding om op te vallen tijdens de november kortingsmaand:

  1. Vergroot je online zichtbaarheid
  2. Wees transparant en biedt kortingen van minimaal 20%
  3. Speel in op het geefmoment
  4. Stem je communicatie af op de doelgroep die je wilt bereiken
Download dit onderzoek

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken