Lindt LINDOR en RTL All You Need Is Love Kerstspecial

Een feestelijke samenwerking

In 2024 bracht Lindt de magie van Kerstmis tot leven met een bijzondere samenwerking met de All You Need Is Love Kerstspecial: een succesvol format binnen het merkportfolio van Ad Alliance.

Dit jaar vond de iconische Kerstspecial plaats in het prachtige Zwitserland, de thuisbasis van Lindt. Een perfecte match en dat vonden de kijkers ook!

  • Maar liefst 80% van de kijkers vindt Lindt (zeer) goed passen als sponsor van All You Need Is Love Kerstspecial, een score die ruim boven benchmark ligt (73%). Chocolade en liefde zijn volgens kijkers de perfecte combinatie en daarbij past de luxueuze, feestelijke verpakking van Lindt chocolade ook perfect bij de kerst.

  • De sponsoring heeft niet alleen de merkbekendheid en merkvoorkeur verhoogd, maar ook het imago aanzienlijk versterkt. De campagne toont significante verschillen tussen mensen die aan de campagne zijn blootgesteld en degenen die dat niet zijn, op imagoaspecten zoals: “cadeau geven” (index 149), “brengt mensen samen” (index 260) en “past goed bij de kerstperiode” (index 134). ’Door de samenwerking met All You Need Is Love Kerstspecial wordt Lindt nu nog meer gezien als dé premium chocolade voor tijdens de feestdagen en als een merk dat warmte en verbinding brengt.

Effect op merk KPI's

 Deze sterke sponsorfit leidde tot hoge effecten op verschillende merk KPI’s:

  • Merkbekendheid: Blootstelling aan de campagne resulteerde in een aanzienlijk hogere merkbekendheid. Zo steeg de geholpen merkbekendheid met een index van 120.
  • Merkoverweging en -voorkeur: de effecten zetten door tot dieper in de funnel, zowel de overweging voor Lindt als de voorkeur liggen significant hoger onder mensen die blootgesteld zijn geweest aan de campagne (merkoverweging index:153 en -voorkeur index: 188). Mensen overwegen Lindt dus niet alleen meer, hun voorkeur gaat er ook vaker naar uit.

Achtergrond

Adverteerder: Lindt LINDOR
Productcategorie: chocolade
Campagne periode: najaar 2024

Media-inzet

Billboard
Branded Promo + Billboard
In-program
Streamspot

Meer weten over deze samenwerking?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Contact

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Sr. Research Consultant

Chantal Verhage

Research Consultant

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Adverteren op Videoland bewezen effectief

Adverteren op Videoland heeft een enorme impact gecreëerd voor de naamsbekendheid van de Tom Tom app en deze aanzienlijk verhoogd.

Ambassadeursstrategie van Iglo

Onderzoek toont de positieve impact van de samenwerking tussen Ad Alliance en Iglo-ambassadeurs op belangrijke merk-KPI’s.

Colgate en Holland’s Next Top Model

Colgate en Holland’s Next Top Model sloegen in 2024 hun handen ineen voor een branded content-samenwerking zoals je hem nog nooit gezien hebt.