Ingrid van der Werf
Head of Research & Insights
Merken die met een duurzaamheidscampagne consumenten willen bereiken kunnen dit het beste doen via het medium tv. Onderzoek van Ad Alliance in samenwerking met Dynata laat zien dat televisie onder verschillende leeftijdsgroepen het meest betrouwbare medium is voor duurzaamheidscampagnes.
Het onderzoek laat zien dat het belangrijk is voor merken om (nog meer) in actie te komen binnen het thema duurzaamheid. Ook wordt in dit duurzaamheidsonderzoek het dieper ingegaan op vier productcategorieën: voedingsmiddelen, kleding, verzekeringen en schoonmaakmiddelen: hoe belangrijk is duurzaamheid binnen deze categorieën en welke claims werken het beste in communicatiecampagnes?
Benieuwd naar het complete onderzoek of naar de resultaten van een specifieke productcategorie? Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.
Wat was de impact van de TV-campagne op belangrijke merk-kpi’s van het nieuwe merk Snuggs (menstruatie-ondergoed)?
Uit onderzoek van Albert Heijn, Memo2 en Ad Alliance blijkt dat het tonen van commercials op Videoland een effectieve aanvulling op een TV-campagne is.