TV betrouwbare bron voor duurzaamheidscampagnes

Duurzaamheid

Merken die met een duurzaamheidscampagne consumenten willen bereiken kunnen dit het beste doen via het medium tv. Onderzoek van Ad Alliance in samenwerking met Dynata laat zien dat televisie onder verschillende leeftijdsgroepen het meest betrouwbare medium is voor duurzaamheidscampagnes.

Het onderzoek laat zien dat het belangrijk is voor merken om (nog meer) in actie te komen binnen het thema duurzaamheid. Ook wordt in dit duurzaamheidsonderzoek het dieper ingegaan op vier productcategorieën: voedingsmiddelen, kleding, verzekeringen en schoonmaakmiddelen: hoe belangrijk is duurzaamheid binnen deze categorieën en welke claims werken het beste in communicatiecampagnes?

 

Download dit onderzoek

Meer weten? 

Benieuwd naar het complete onderzoek of naar de resultaten van een specifieke productcategorie? Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

TV groot effect voor nieuwe merken

Wat was de impact van de TV-campagne op belangrijke merk-kpi’s van het nieuwe merk Snuggs (menstruatie-ondergoed)?

Onderzoek toont combinatiekracht van platformen in campagnes

Uit onderzoek van Albert Heijn, Memo2 en Ad Alliance blijkt dat het tonen van commercials op Videoland een effectieve aanvulling op een TV-campagne is.

De kracht van device en platform

Is het platform waarop je kijkt van invloed op de impact van je commercial? Wij zochten dit voor je uit.