Ingrid van der Werf
Head of Research & Insights
In de wereld van Total Video, waar TV en Streaming (SAVOD) samenkomen, speelt SAVOD een cruciale rol in het versterken van de impact van advertenties. Net als TV biedt SAVOD longform content in een kwalitatieve en brandsafe omgeving. Bovendien kun je met de inzet van SAVOD een bredere doelgroep bereiken, inclusief jongeren en lichte tv-kijkers. Maar hoe effectief is adverteren op SAVOD?
In juli ontwikkelde Ad Alliance de SAVOD Brandlift Study. Dit nieuwste onderzoek biedt inzicht in het effect van SAVOD-campagnes op belangrijke merk KPI’s zoals: merkbekendheid, overweging, voorkeur, aankoopintentie en merkimago. Tot nu toe hebben al bijna 20 adverteerders deelgenomen aan het onderzoek, wat waardevolle inzichten heeft opgeleverd.
Creaties hoog gewaardeerd:
De reclame-uitingen op SAVOD worden gemiddeld met een 7,3 beoordeeld. De advertenties vallen dus niet alleen op, maar worden ook positief beoordeeld.
Positieve Merkperceptie:
Een ander opvallend resultaat van adverteren op SAVOD is de verbetering van de merkperceptie. Maar liefst 51% van de consumenten geeft aan een positiever beeld van het merk te hebben na blootstelling aan advertenties op deze platforms. Dit bewijst dat de aandacht waarmee wordt gekeken echt leidt tot een sterkere emotionele connectie met jouw merk.
Verhoogde Interesse:
Naast een verbeterde merkperceptie, zien we ook een aanzienlijke toename in de interesse voor merken die adverteren op SAVOD. 47% van de consumenten geeft aan een verhoogde interesse in het merk te hebben na het zien van een advertentie. Dit betekent dat de advertenties op SAVOD de nieuwsgierigheid van het publiek weten te prikkelen.
Inspiratie tot Aankoop:
Misschien wel het meest indrukwekkende resultaat is de invloed van advertenties op de aankoopintentie. 46% van de consumenten geeft aan geïnspireerd te zijn tot aankoop van het merk na het zien van advertenties op SAVOD. Dit benadrukt hoe effectief advertenties op SAVOD-platformen kunnen zijn in het stimuleren van consumenten om actie te ondernemen en producten of diensten te kopen.
Neem dan contact op met het Researchteam
Is het platform waarop je kijkt van invloed op de impact van je commercial? Wij zochten dit voor je uit.
Wat is de meest effectieve inzet van video-campagnes wanneer het gaat om de kracht van herhaling, platform, device en volgorde van TV en online?