Ingrid van der Werf
Head of Research & Insights
Inflatie domineert het nieuws de laatste tijd en is onderwerp van gesprek. De stijging van het prijspeil beïnvloedt de koopkracht van Nederlandse consumenten en maakt hen onzeker. In hoeverre heeft inflatie ook invloed op de keuze voor een merk? Blijven consumenten loyaal aan merken of zoeken zij naar alternatieven? Gaan consumenten op een andere manier op zoek naar informatie en welke invloed heeft reclame hierop?
Wij zochten het uit in samenwerking met onderzoeksbureau Dynata. Met als resultaat 4 interessante tips voor merken in tijden van inflatie:
- Maak gebruik van verminderde merkvastheid
- Voorzie in toegenomen informatiebehoefte
- Wees transparant over prijsverhogingen
- Speel in op toegenomen interesse in verduurzaming
Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.
Creativiteit blijkt een goede manier om de effectiviteit van reclame te verhogen. Maar wat is nu precies het recept voor creativiteit?
In hoeverre verschilt Nederland van de rest van Europa als het gaat om kijkgedrag en advertentiewaardering?