Maandag 9 oktober is de campagne ‘Elke Stap Telt’ gestart. Dit is de eerste keer dat media saleshuis Ad Alliance zo een grote samenwerking opzet met mediabureau DCMN en de online marktplaats voor tweedehands mode: Vinted. In deze omvangrijke campagne ‘Elke Stap Telt’ wordt Vinted creatief verweven in de lineaire assets én kanalen van Ad Alliance. Het resultaat is een krachtige campagne met een sterke onderliggende boodschap.
Combinatie TV-spot en Branded Content
De kracht van deze campagne zit in de combinatie van de uitingen die worden ingezet, en dan met name in de sterke combinatie TV-spot en Branded Content. Het effect van deze combinatie wordt onderstreept door onderzoek van Ad Alliance.
Gijs Peetsold, Creative Director bij Ad Alliance: “Deze innovatieve campagne is tot stand gekomen redenerend vanuit de toenemende schaarste van effectief bereik én gesterkt door eigen onderzoek. Met dit in ons achterhoofd hadden we vanuit Ad Alliance al langer de wens om een grootschalige campagne te realiseren waarin we écht alle middelen, zowel content als commercial, vanuit één concept perfect op elkaar af laten stemmen. Maar zo’n kans komt niet elke dag voorbij. Gelukkig is Vinted een vooruitstrevende, sterk door effectiviteit gedreven, adverteerder, die dezelfde wens bleek te hebben. Zo ontstond de kans om deze bijzondere campagne te realiseren. De combinatie van een mooie onderliggende boodschap en een sterk creatief concept resulteert in de grootschalige, 360-graden campagne waarvan de TVC ook nog eens duurzaam is geproduceerd. Kortom een innovatieve campagne waar beide partijen enorm trots op zijn.”
Kęstutis Tyla, Senior Director of Offline Marketing bij Vinted: “De samenwerking met Ad Alliance voor dit initiatief stelde ons in staat om de missie en boodschap van ons merk naadloos te integreren in de grootste tv-campagne die we tot nu toe op de Nederlandse markt hebben gedaan. De gedeelde doelen voor deze campagne zorgden voor een samenhangend en impactvol concept, waarin ook een liefdadigheidselement is geïntegreerd. We zijn erg enthousiast over deze grootschalige en diverse campagne die mensen wil inspireren om slimmer te consumeren.”
Verweven in content
Voor het eerst zijn de uitingen van een Ad Alliance-campagne te zien in en rondom maar liefst zes RTL-programma’s. Tot en met 31 december zijn er onder andere TV-commerials’s, overlay banners, items, in program momenten en billboards te zien in en rondom de content bij ‘Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven’, ‘RTL Boulevard’, ‘RTL Weer’, ‘Goede Tijden Slechte Tijden’ en ‘Oh Wat Een Jaar’. Als klap op de vuurpijl is er nog een speciale verrassing tijdens de Oud en Nieuw-special van ‘The Masked Singer’. Geraldine Kemper, Buddy Vedder en Froukje de Both zijn de RTL-gezichten van de campagne.
Geraldine Kemper: “Het is zo belangrijk dat we meer circulair gaan winkelen in plaats van spotgoedkope, niet duurzame kledingmerken te dragen en en weer weg te gooien. Een platform als Vinted draagt daar aan bij en ik vind het belangrijk én ongelooflijk leuk, om dit als RTL-gezicht te verkondigen. Ik bén namelijk Vinted. Ik koop bijna geen fast fashion meer en probeer m’n kleding zoveel mogelijk via Vinted te bestellen. Ik vind het heerlijk om eindeloos te scrollen en dan handgemaakte, originele kledingstukken op te duiken. Als ik kleding zat ben, verkoop ik het ook weer via mijn account om iemand anders er blij mee te maken.”
De TVC is duurzaam geproduceerd en daarnaast wordt alle kleding die gedragen is in de TVC ook exclusief aangeboden via Vinted. De opbrengst van deze kleding gaat naar het Wereld Natuurfonds. Benieuwd hoe deze unieke 360-campagne tot uiting komt? De ‘Elke Stap Telt’-campagne is 9 oktober gestart en is tot en met eind december te zien via de verschillende kanalen uit het rijke merkenportfolio van Ad Alliance.