Januari 2025
Bekijk de indices, de programmaschema’s en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van deze maand.
Archief
Tariefkaart december 2024
Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van december.
Tariefkaart november 2024
Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van november.
Tariefkaart oktober 2024
Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van oktober.
Tariefkaart september 2024
Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van september.
Tariefkaart augustus 2024
Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van augustus.
Tariefkaart juli 2024
Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van juli.
-
Per doelgroep:
Doelgroep Selectiviteitseis 25-59 jaar 105 HHV* 25-54 jaar 105 HHV + kind 100 Vrouw 25-39 jaar 80 Vrouw 25-54 jaar 115 Vrouw 35-54 jaar 135 Man 25-54 jaar 85 25-54 AB1 80 *HHV = Huishoudverantwoordelijke
Per zender en referentiedoelgroep:
Zender Referentie doelgroep Selectiviteitseis RTL 4 HHV 25-54 jaar 85 RTL 5 Vrouw 25-54 jaar 85 RTL 7 Man 25-54 jaar 70 RTL 8 Vrouw 35-59 jaar 50 RTL Z 25-59 AB1 75 ESPN Man 25-54 jaar 65 Eurosport Man 25-54 jaar 60 Ziggo Sport Man 25-54 jaar 65 Wanneer je inkoopdoelgroep er niet bij staat neem dan contact op met je contactpersoon bij Planning.
Zenderverdeling & Selectiviteitseisen
Zenderverdeling
De zenderverdeling geeft een grove indicatie van hoe het budget van verschillende pakketten en inkoopdoelgroepen wordt verdeeld over de verschillende zenders o.b.v. beschikbaarheid. Hiernaast kun je deze bekijken.
Selectiviteitseisen
Wanneer je de TV spot pakketten; Specifiek Budget, Specifieke GRP en Sturing Vast wil inkopen is per ingekochte zender een ruime selectieve blokselectie nodig. De blokken moet voldoen aan een bepaalde minimale selectiviteit (de verhouding tussen de kijkdichtheid van de aangevraagde doelgroep t.o.v. die van de doelgroep 25-54 jaar). De minimale selectiviteit per doelgroep verschilt en is terug te vinden in de eerste tabel. Voor inkoop op de doelgroep 25-54 jaar geldt een andere selectiviteitseis o.b.v. de basisdoelgroep van de zender. Deze doelgroep en de minimale selectiviteit staan vermeld in de tweede tabel.