Archief
Tariefkaart oktober 2025
Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van oktober.
Tariefkaart september 2025
Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van september.
Tariefkaart augustus 2025
Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van augustus.
Richtlijnen voor blokselectie per zender en doelgroep
Als je TV-spotpakketten wilt inkopen (zoals Specifiek Budget, Specifieke GRP of Sturing Vast), moet je per zender voldoende selectieve reclameblokken kiezen. Elk blok moet voldoen aan een minimale selectiviteit: dit is de verhouding tussen de kijkdichtheid van jouw doelgroep en die van de doelgroep 25-54 jaar. De minimale selectiviteit verschilt per doelgroep (zie de eerste tabel). Voor inkoop op 25-54 jaar gelden aparte eisen, gebaseerd op de basisdoelgroep van de zender (zie de tweede tabel).
Selectiviteitseisen per inkoopdoelgroep (t.o.v. 25-54 jaar)
Doelgroep | Selectiviteitseis |
25-39 jaar | 80 |
25-59 jaar | 110 |
35-54 jaar | 120 |
35-59 jaar | 130 |
35-64 jaar | 140 |
50+ | 180 |
25-54 AB1 | 80 |
25-59 AB1 | 90 |
HHV + kind | 100 |
HHV 25-54 | 110 |
HHV 25-59 | 125 |
tot 13+ | 140 |
Vrouw 25-39 jaar | 85 |
Vrouw 25-54 jaar | 120 |
Vrouw 25-59 jaar | 130 |
Vrouw 35-54 jaar | 140 |
Vrouw 35-59 jaar | 145 |
Man 25-39 jaar | 85 |
Man 25-54 jaar | 90 |
Man 25-59 jaar | 95 |
man 35-54 jaar | 100 |
Man 35-59 jaar | 110 |
Voor inkoop op de doelgroep 25-54 jaar geldt onderstaande selectiviteitseis o.b.v. de basisdoelgroep van de zender.
Doelgroep | Referentie doelgroep |
Selectiviteitseis |
RTL 4 | HHV 25-54 jaar | 85 |
RTL 5 | Vrouw 25-54 jaar | 85 |
RTL 7 | Man 25-54 jaar | 70 |
RTL 8 | Vrouw 35-59 jaar | 50 |
RTL Z | 25-59 AB1 | 75 |
ESPN | Man 25-54 jaar | 70 |
Eurosport | Man 25-54 jaar | 70 |
Ziggo Sport | Man 25-54 jaar | 70 |
Wanneer je inkoopdoelgroep er niet bij staat neem dan contact op met je contactpersoon bij Planning.
Indicatieve zenderverdeling
Wanneer je een pakket over meerdere zenders inkoopt, wordt je commercial bij verschillende zenders ingepland en uitgezonden. Met onze ‘zenderverdeling tool’ kun je zien hoe de verdeling van je budget over de zenders eruit zou kunnen komen te zien. Let op: de uitkomst is een indicatie en er kunnen geen rechten aan ontleend worden.