Tariefkaart 

Tariefkaart

November 2025

Bekijk de indices, de programmaschema’s en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van deze maand.

Campagnebeeld Gooische Vrouwen
Tariefkaart

Archief 

Tariefkaart oktober 2025

Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van oktober.

Tariefkaart september 2025

Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van september.

Tariefkaart augustus 2025

Bekijk de indices, de programmaschema's en ons commercieel aanbod in de tariefkaart van augustus.

Selectiviteitseisen

Richtlijnen voor blokselectie per zender en doelgroep

Als je TV-spotpakketten wilt inkopen (zoals Specifiek Budget, Specifieke GRP of Sturing Vast), moet je per zender voldoende selectieve reclameblokken kiezen. Elk blok moet voldoen aan een minimale selectiviteit: dit is de verhouding tussen de kijkdichtheid van jouw doelgroep en die van de doelgroep 25-54 jaar. De minimale selectiviteit verschilt per doelgroep (zie de eerste tabel). Voor inkoop op 25-54 jaar gelden aparte eisen, gebaseerd op de basisdoelgroep van de zender (zie de tweede tabel).

Selectiviteitseisen per inkoopdoelgroep (t.o.v. 25-54 jaar)

Doelgroep Selectiviteitseis
25-39 jaar 80
25-59 jaar 110
35-54 jaar 120
35-59 jaar 130
35-64 jaar 140
50+ 180
25-54 AB1 80
25-59 AB1 90
HHV + kind 100
HHV 25-54 110
HHV 25-59 125
tot 13+ 140
Vrouw 25-39 jaar 85
Vrouw 25-54 jaar 120
Vrouw 25-59 jaar 130
Vrouw 35-54 jaar 140
Vrouw 35-59 jaar 145
Man 25-39 jaar 85
Man 25-54 jaar 90
Man 25-59 jaar 95
man 35-54 jaar 100
Man 35-59 jaar 110

Voor inkoop op de doelgroep 25-54 jaar geldt onderstaande selectiviteitseis o.b.v. de basisdoelgroep van de zender.

Doelgroep Referentie doelgroep
Selectiviteitseis
RTL 4 HHV 25-54 jaar 85
RTL 5 Vrouw 25-54 jaar 85
RTL 7 Man 25-54 jaar 70
RTL 8 Vrouw 35-59 jaar 50
RTL Z 25-59 AB1 75
ESPN Man 25-54 jaar 70
Eurosport Man 25-54 jaar 70
Ziggo Sport Man 25-54 jaar 70

Wanneer je inkoopdoelgroep er niet bij staat neem dan contact op met je contactpersoon bij Planning.

Zenderverdelingtool

Indicatieve zenderverdeling

Wanneer je een pakket over meerdere zenders inkoopt, wordt je commercial bij verschillende zenders ingepland en uitgezonden. Met onze ‘zenderverdeling tool’ kun je zien hoe de verdeling van je budget over de zenders eruit zou kunnen komen te zien. Let op: de uitkomst is een indicatie en er kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Zenderverdeling