Ingrid van der Werf
Head of Research & Insights
Colgate en Holland’s Next Top Model sloegen in 2024 hun handen ineen voor een branded content-samenwerking zoals je hem nog nooit gezien hebt. Het doel van de campagne was de bekendheid en overweging van de Whitening producten vergroten en de associaties met beauty en zelfvertrouwen onder de jonge doelgroep (V18-45) vergroten. De samenwerking uitte zich met een primeur: een volledige high-fashion all white videoshoot voor Colgate geïntegreerd in Holland’s Next Top Model. Met als prijs voor de modellen: het gezicht worden van Colgate in hun nieuwe commercial in het teken van de whitening lijn.
Video wordt afgespeeld
Dat Colgate op een natuurlijke manier is geïntegreerd in het programma blijkt uit de hoge sponsorfit. 79% vindt Colgate (zeer) goed passen bij het programma dankzij de link tussen uiterlijke verzorging en model zijn. Colgate scoort hiermee ruim boven benchmark (73%).
De Colgate-campagne wordt hoog gewaardeerd. Met name de lokaal gecreëerde campagne assets uit de all-white videoshoot, deze worden nóg hoger beoordeeld op verschillende aspecten zoals: opvallend en nodigt uit om meer te weten over Colgate en versterken daarmee de impact.
Succesvolle campagnes beginnen met sterke samenwerkingen, wat deze campagne duidelijk illustreert. Door onze behoeften en merkidentiteit goed te begrijpen, vonden we een partner die naadloos aansloot bij ons merk en onze strategie. Deze match werd later ook bevestigd door een sponsorfit-score van 79% onder de kijkers, wat resulteerde in een aanzienlijke toename van merkbekendheid, -overweging en -voorkeur. Kortom, een zeer geslaagde samenwerking!
‘
Adverteerder: Colgate
Productcategorie: mondverzorging en whitening producten
Campagne periode: najaar 2024
Bekendheid en overweging creëren voor de Colgate Whitening producten en de associaties met beauty en zelfvertrouwen versterken onder de jonge doelgroep (V18-45)
Streamspot
Bumper ad
In-program all-white videoshoot
In-program gebruiksfragmenten en product placement
Social
Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.
Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking.
Onderzoek toont de positieve impact van de samenwerking tussen Ad Alliance en Iglo-ambassadeurs op belangrijke merk-KPI’s.