Ingrid van der Werf
Head of Research & Insights
Colgate en Holland’s Next Top Model sloegen in 2024 hun handen ineen voor een branded content-samenwerking zoals je hem nog nooit gezien hebt. Het doel van de campagne was de bekendheid en overweging van de Whitening producten vergroten en de associaties met beauty en zelfvertrouwen onder de jonge doelgroep (V18-45) vergroten. De samenwerking uitte zich met een primeur: een volledige high-fashion all white videoshoot voor Colgate geïntegreerd in Holland’s Next Top Model. Met als prijs voor de modellen: het gezicht worden van Colgate in hun nieuwe commercial in het teken van de whitening lijn.
Video wordt afgespeeld
Dat Colgate op een natuurlijke manier is geïntegreerd in het programma blijkt uit de hoge sponsorfit. 79% vindt Colgate (zeer) goed passen bij het programma dankzij de link tussen uiterlijke verzorging en model zijn. Colgate scoort hiermee ruim boven benchmark (73%).
De Colgate-campagne wordt dan ook hoog gewaardeerd. Met name de lokaal gecreëerde campagne assets uit de all-white videoshoot, deze worden gemiddeld met een 7,0 beoordeeld en versterken daarmee de impact.
Adverteerder: Colgate
Productcategorie: mondverzorging en whitening producten
Campagne periode: najaar 2024
Bekendheid en overweging creëren voor de Colgate Whitening producten en de associaties met beauty en zelfvertrouwen versterken onder de jonge doelgroep (V18-45)
Streamspot
Bumper ad
In-program all-white videoshoot
In-program gebruiksfragmenten en product placement
Social
Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.
Onderzoek toont de positieve impact van de samenwerking tussen Ad Alliance en Iglo-ambassadeurs op belangrijke merk-KPI’s.
De resultaten van ons effectonderzoek naar de influencercampagne van Iglo i.s.m. HelloSparkle laten mooie resultaten zien.