Colgate en Holland’s Next Top Model

Een impactvolle en unieke samenwerking met een stralende glimlach

Colgate en Holland’s Next Top Model sloegen in 2024 hun handen ineen voor een branded content-samenwerking zoals je hem nog nooit gezien hebt. Het doel van de campagne was de bekendheid en overweging van de Whitening producten vergroten en de associaties met beauty en zelfvertrouwen onder de jonge doelgroep (V18-45) vergroten. De samenwerking uitte zich met een primeur: een volledige high-fashion all white videoshoot voor Colgate geïntegreerd in Holland’s Next Top Model. Met als prijs voor de modellen: het gezicht worden van Colgate in hun nieuwe commercial in het teken van de whitening lijn.

  • Dat Colgate op een natuurlijke manier is geïntegreerd in het programma blijkt uit de hoge sponsorfit. 79% vindt Colgate (zeer) goed passen bij het programma dankzij de link tussen uiterlijke verzorging en model zijn. Colgate scoort hiermee ruim boven benchmark (73%).​

  • De Colgate-campagne wordt dan ook hoog gewaardeerd. Met name de lokaal gecreëerde campagne assets uit de all-white videoshoot, deze worden gemiddeld met een 7,0 beoordeeld en versterken daarmee de impact.

Effect op merk KPI's

Een succesvolle Colgate-campagne die past bij de doelgroep en de Nederlandse markt, zo blijkt uit de onderzoeksresultaten:

  • Hogere bekendheid whitening producten: de bekendheid van alle Colgate Whitening producten ligt significant hoger onder kijkers (gemiddelde index 760). De campagne is dus effectief geweest in het vergroten van de productbekendheid onder kijkers.​
  • Groei op belangrijke merk KPI’s dieper in de funnel: merkoverweging (index 160) en –voorkeur (index 225) ligt significant hoger onder kijkers. Kijkers overwegen Colgate niet alleen meer, hun voorkeur gaat er ook vaker naar uit.
  • Verbeterd merkimago: het imago van Colgate omtrent whitening producten (index 338), beauty routine (index 336) en het geven van zelfvertrouwen (index 308) zijn goed geladen onder kijkers.
3 vrouwelijke modellen in het wit gekleed en in een witte ruimte

Achtergrond

Adverteerder: Colgate
Productcategorie: mondverzorging en whitening producten
Campagne periode: najaar 2024

Uitdaging

Bekendheid en overweging creëren voor de Colgate Whitening producten en de associaties met beauty en zelfvertrouwen versterken onder de jonge doelgroep (V18-45)

Media-inzet

Streamspot
Bumper ad
In-program all-white videoshoot
In-program gebruiksfragmenten en product placement
Social

Meer weten over deze samenwerking?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Chantal Verhage

Research Specialist

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Ambassadeursstrategie van Iglo

Onderzoek toont de positieve impact van de samenwerking tussen Ad Alliance en Iglo-ambassadeurs op belangrijke merk-KPI’s.

Impactvolle influencer samenwerking

De resultaten van ons effectonderzoek naar de influencercampagne van Iglo i.s.m. HelloSparkle laten mooie resultaten zien.

Adverteren op Videoland bewezen effectief

Adverteren op Videoland heeft een enorme impact gecreëerd voor de naamsbekendheid van de Tom Tom app en deze aanzienlijk verhoogd.