Colgate en Holland’s Next Top Model

Een impactvolle en unieke samenwerking met een stralende glimlach

Colgate en Holland’s Next Top Model sloegen in 2024 hun handen ineen voor een branded content-samenwerking zoals je hem nog nooit gezien hebt. Het doel van de campagne was de bekendheid en overweging van de Whitening producten vergroten en de associaties met beauty en zelfvertrouwen onder de jonge doelgroep (V18-45) vergroten. De samenwerking uitte zich met een primeur: een volledige high-fashion all white videoshoot voor Colgate geïntegreerd in Holland’s Next Top Model. Met als prijs voor de modellen: het gezicht worden van Colgate in hun nieuwe commercial in het teken van de whitening lijn.

  • Dat Colgate op een natuurlijke manier is geïntegreerd in het programma blijkt uit de hoge sponsorfit. 79% vindt Colgate (zeer) goed passen bij het programma dankzij de link tussen uiterlijke verzorging en model zijn. Colgate scoort hiermee ruim boven benchmark (73%).​

  • De Colgate-campagne wordt hoog gewaardeerd. Met name de lokaal gecreëerde campagne assets uit de all-white videoshoot, deze worden nóg hoger beoordeeld op verschillende aspecten zoals: opvallend en nodigt uit om meer te weten over Colgate en versterken daarmee de impact. 

Effect op merk KPI's

Een succesvolle Colgate-campagne die past bij de doelgroep en de Nederlandse markt, zo blijkt uit de onderzoeksresultaten:

  • Hogere bekendheid whitening producten: de bekendheid van alle Colgate Whitening producten ligt significant hoger onder kijkers (gemiddelde index 760). De campagne is dus effectief geweest in het vergroten van de productbekendheid onder kijkers.​
  • Groei op belangrijke merk KPI’s dieper in de funnel: merkoverweging (index 160) en –voorkeur (index 225) ligt significant hoger onder kijkers. Kijkers overwegen Colgate niet alleen meer, hun voorkeur gaat er ook vaker naar uit.
  • Verbeterd merkimago: het imago van Colgate omtrent whitening producten (index 338), beauty routine (index 336) en het geven van zelfvertrouwen (index 308) zijn goed geladen onder kijkers.
3 vrouwelijke modellen in het wit gekleed en in een witte ruimte

Eline Timmermans, Brand Manager Colgate, over deze samenwerking:

Succesvolle campagnes beginnen met sterke samenwerkingen, wat deze campagne duidelijk illustreert. Door onze behoeften en merkidentiteit goed te begrijpen, vonden we een partner die naadloos aansloot bij ons merk en onze strategie. Deze match werd later ook bevestigd door een sponsorfit-score van 79% onder de kijkers, wat resulteerde in een aanzienlijke toename van merkbekendheid, -overweging en -voorkeur. Kortom, een zeer geslaagde samenwerking!

Achtergrond

Adverteerder: Colgate
Productcategorie: mondverzorging en whitening producten
Campagne periode: najaar 2024

Uitdaging

Bekendheid en overweging creëren voor de Colgate Whitening producten en de associaties met beauty en zelfvertrouwen versterken onder de jonge doelgroep (V18-45)

Media-inzet

Streamspot
Bumper ad
In-program all-white videoshoot
In-program gebruiksfragmenten en product placement
Social

Meer weten over deze samenwerking?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Chantal Verhage

Research Consultant

Mirte van Deursen

Sr. Research Consultant

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Succesvolle campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking.

Ambassadeursstrategie van Iglo

Onderzoek toont de positieve impact van de samenwerking tussen Ad Alliance en Iglo-ambassadeurs op belangrijke merk-KPI’s.

Adverteren op Videoland bewezen effectief

Adverteren op Videoland heeft een enorme impact gecreëerd voor de naamsbekendheid van de Tom Tom app en deze aanzienlijk verhoogd.