De kracht van een Identspot

Effect op merk KPI's

Uit vorig onderzoek weten we dat een Identspot extra impact levert. Maar is dat nog steeds zo?

Ben je op zoek naar een creatieve uiting met veel impact op merkherinnering? Denk dan ook eens aan de inzet van een Identspot! Dit is een spot waarin jouw reclameboodschap is verweven met de vormgeving van de zender waarop het reclameblok te zien is. Deze wordt altijd uitgezonden op de 1e positie in het blok. Zo volgt een natuurlijke overgang van de zender naar jouw reclameboodschap.

Uit onderzoek blijkt:

  • dat de Identspot significant hoger scoort op zowel spontane als geholpen merkherinnering.
  • Ook scoort deze uiting hoog op creativiteit.

Zie hieronder de resultaten van het onderzoek in 2022 en het onderzoek in 2021. En bekijk de video van een Identspot.

 

Download dit onderzoek Download het onderzoek uit 2021

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Impact van frame-split advertising

Frame-split blijkt effectiever dan een reguliere spot. Het zorgt voor een hogere engagement en dat leidt tot een hogere brandimpact en minder irriatie.

Impact van billboarding

Dankzij continue onderzoek naar de effectiviteit van Billboarding kunnen we uitspraken doen over de impact van Billboarding op de belangrijkste merk-KPI’s.

De kracht van de combinatie TV & digital native

Wat is het synergetische effect van de inzet van TV & Digital Native? De antwoorden op deze vragen vind je in dit onderzoek.