Impact van branded content

De cast van Echte Gooische Meisjes lopen in kleurrijke outfits over straat

Wat is het effect van de inzet van branded content op de merkbekendheid of merkoverweging? O.b.v. de resultaten van 49 branded content campagnes kunnen we stellen dat branded content:

  • sterk bijdraagt aan een positieve beeldvorming van het merk
  • tot diep in de funnel effect realiseert, met name op overweging en voorkeur
  • De zichtbaarheid van het merk, de fit tussen het programma en het merk, en de waardering van het programma zijn bepalend voor de effectiviteit van branded content.
Download dit onderzoek

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Sr. Research Consultant

Chantal Verhage

Research Consultant

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

De kracht van de combinatie TV & digital native

Wat is het synergetische effect van de inzet van TV & Digital Native? De antwoorden op deze vragen vind je in dit onderzoek.

Meer impact met inhaak Pauze Ads

Val met de ‘inhaak Pauze Ad’ beter op bij de kijker omdat je slim inspeelt op het pauze-moment of de content die gestreamd wordt.

Impact van billboarding

Dankzij continue onderzoek naar de effectiviteit van Billboarding kunnen we uitspraken doen over de impact van Billboarding op de belangrijkste merk-KPI’s.