Impact van branded content

De cast van Echte Gooische Meisjes lopen in kleurrijke outfits over straat

Wat is het effect van de inzet van branded content op de merkbekendheid of merkoverweging? O.b.v. de resultaten van 49 branded content campagnes kunnen we stellen dat branded content:

  • sterk bijdraagt aan een positieve beeldvorming van het merk
  • tot diep in de funnel effect realiseert, met name op overweging en voorkeur
  • De zichtbaarheid van het merk, de fit tussen het programma en het merk, en de waardering van het programma zijn bepalend voor de effectiviteit van branded content.
Download dit onderzoek

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Sr. Research Consultant

Chantal Verhage

Research Consultant

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Impact van frame-split advertising

Frame-Split commercials worden als subtieler en prettiger ervaren binnen de kijkervaring. Vooral in een rustige visuele omgeving komt de boodschap beter over.

RTL Z bereikt betrokken kijker

RTL Z effectief in bereiken van een betrokken kijkersgroep, zo blijkt uit diverse sponsoreffectmetingen van branded RTL Z programma’s.