Impactvolle influencer samenwerking

  • Begin 2024 staken Iglo en Ad Alliance opnieuw de koppen bij elkaar. Naast een grootschalige TV campagne, zetten zij samen met HelloSparkle een omvangrijke influencer campagne op.

  • Branded stories, posts en reels op Instgram.

    Doelgroep: 18-64 jaar.

     

Effect op met KPI's

Iglo succesvol met influencercampagne 

Het doel van de campagne was om de doelgroep te inspireren door o.a. te laten zien dat Iglo-producten makkelijk en veelzijdig kunnen worden bereid. Een succes bleek uit de resultaten!

  • 1,3 miljoen social views
  • Hoge reclameherinnering (83%)
  • Mooie beoordeling van de campagne met rapportcijfer 7,4
  • Goede brandfit: 79% vindt de samenwerking goed passen bij de producten van Iglo
  • Sterk op merkoverweging: 92%: wil de producten van Iglo proberen
afbeelding van telefoon met posts van Iglo

Reacties volgers

“Goede weergave van hoe je het product kan gebruiken.”

“Spontaan filmpje en niet zo’n gemaakt reclame onderwerp.”

“Het is realistisch en geeft inspiratie.”

“Goed om zo te laten zien hoe het smaakt.”

Posts Instragram influencersamenwerking met Iglo

Maar liefst 7 content creators, waaronder Jet van Nieuwkerk en Kim Kötter, maakten onderdeel uit van deze samenwerking.

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met ons Researchteam, wij helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Succesvolle campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

Na het succes van de digital native campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking.

Adverteren op Videoland bewezen effectief

Adverteren op Videoland heeft een enorme impact gecreëerd voor de naamsbekendheid van de Tom Tom app en deze aanzienlijk verhoogd.

Een succesvolle reis naar merkbekendheid

De resultaten van ons effectonderzoek naar de TV-inzet van Figo laten een stijging in bekendheid, overweging en voorkeur van het merk zien.