Succesvolle campagne Heinz Tomato Ketchup Zero

  • Onder de volgers van de influencers behaalde de serie 75% reclameherinnering. En dat is behoorlijk hoog!

  • Deze campagne werd met een mooi cijfer beoordeeld: een 7,6.

  • Sterk op merkoverweging: 93% wil Heinz Ketchup Zero (zeker/misschien) proberen.

  • Deze campagne laat een goede brandfit zien: 69% van de volgers van de influencers vindt de campagne goed passsen bij Heinz Ketchup Zero.

Effect op merk KPI's

Effectonderzoek influencer campagne

Na het succes van de influencer campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking. Samen met Influencer agency Hello Sparkle creëerde Ad Alliance het perfecte recept voor een branded video serie op Instagram! En dat zie je terug in de performance onder de volgers van de influencers.

Borrelplank met hapjes

Quotes van volgers influencers

“Het maakt me nieuwsgierig!” “Leuk, grappig en lekker kort””
“Leuk om gewone mensen gewone dingen te zien eten. Niet te moeilijk doen.”
“Het is weer eens wat anders, brengt je op ideeën”

Over dit onderzoek

Achtergrond

Adverteerder: Heinz Nederland
Merk: Heinz Tomato Ketchup Zero
Campagneperiode: najaar 2023
Effectonderzoek

Uitdaging

De doelgroep jong volwassenen inspireren in het maken van kleine aanpassingen rondom hun eetgewoontes op een ontspannen en leuke manier!

Media-inzet

Branded Video serie Instagram i.s.m. Hello Sparkle (Influencer Agency)
Bereik: c.a. 1,2 mio social views

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Sr. Research Consultant

Chantal Verhage

Research Consultant

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Lindt LINDOR en RTL All You Need Is Love Kerstspecial

In 2024 bracht Lindt de magie van Kerstmis tot leven met een bijzondere en succesvolle samenwerking met de All You Need Is Love Kerstspecial.

Colgate en Holland’s Next Top Model

Colgate en Holland’s Next Top Model sloegen in 2024 hun handen ineen voor een branded content-samenwerking zoals je hem nog nooit gezien hebt.

Impactvolle influencer samenwerking

De resultaten van ons effectonderzoek naar de influencercampagne van Iglo i.s.m. HelloSparkle laten mooie resultaten zien.