Ingrid van der Werf
Head of Research & Insights
Onder de volgers van de influencers behaalde de serie 75% reclameherinnering. En dat is behoorlijk hoog!
Deze campagne werd met een mooi cijfer beoordeeld: een 7,6.
Sterk op merkoverweging: 93% wil Heinz Ketchup Zero (zeker/misschien) proberen.
Deze campagne laat een goede brandfit zien: 69% van de volgers van de influencers vindt de campagne goed passsen bij Heinz Ketchup Zero.
Na het succes van de influencer campagne in 2022 sloegen Ad Alliance en Heinz Nederland opnieuw de handen ineen voor een op maat gemaakte samenwerking. Samen met Influencer agency Hello Sparkle creëerde Ad Alliance het perfecte recept voor een branded video serie op Instagram! En dat zie je terug in de performance onder de volgers van de influencers.
“Het maakt me nieuwsgierig!” “Leuk, grappig en lekker kort””
“Leuk om gewone mensen gewone dingen te zien eten. Niet te moeilijk doen.”
“Het is weer eens wat anders, brengt je op ideeën”
Adverteerder: Heinz Nederland
Merk: Heinz Tomato Ketchup Zero
Campagneperiode: najaar 2023
Effectonderzoek
De doelgroep jong volwassenen inspireren in het maken van kleine aanpassingen rondom hun eetgewoontes op een ontspannen en leuke manier!
Branded Video serie Instagram i.s.m. Hello Sparkle (Influencer Agency)
Bereik: c.a. 1,2 mio social views
Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.
De resultaten van ons effectonderzoek naar de TV-inzet van Figo laten een stijging in bekendheid, overweging en voorkeur van het merk zien.
Adverteren op Videoland heeft een enorme impact gecreëerd voor de naamsbekendheid van de Tom Tom app en deze aanzienlijk verhoogd.