Effect van TV spot in combinatie met branded content

Effect op merk KPI's

Waar liggen kansen voor adverteerders?

Samen met onderzoeksbureau Validators hebben we onderzoek gedaan naar het effect van TV spot in combinatie met branded content en hebben we gekeken waar kansen liggen voor adverteerders. Zet jij branded content al in voor je merk, of overweeg je dat te gaan doen? Dit onderzoek geeft interessante inzichten die je wellicht verder kunnen helpen:

  • Inzicht in het verschil in effect tussen TV spot en branded content?
  • Inzicht in de werking van de combinatie TV spot en branded content?
  • Inzicht in de optimale volgorde voor het verhogen van het mentale marktaandeel (het mentale marktaandeel is de mate waarin consumenten aan je merk denken in een relevante (koop)situatie)

Bekijk het webinar waarin het onderzoek door Mirte van Deursen (Ad Alliance) en Cathelijn te Koppele (Validators) wordt toegelicht of lees de conclusies en tips uit het onderzoek.

Download dit onderzoek

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met het Researchteam, we helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Ondertiteling van commercials

Ondertiteling van commercials doet geen afbreuk en werkt positief! Ad Alliance adviseert daarom standaard ondertiteling van commercials.

RTL Z bereikt betrokken kijker

RTL Z effectief in bereiken van een betrokken kijkersgroep, zo blijkt uit diverse sponsoreffectmetingen van branded RTL Z programma’s.

Impact van frame-split advertising

Frame-split blijkt effectiever dan een reguliere spot. Het zorgt voor een hogere engagement en dat leidt tot een hogere brandimpact en minder irriatie.