Effectiviteit addressable campagne

Postcode Loterij vrachtwagen met 58,9 miljoen
Effect op merk KPI's

Hoe effectief was de addressable campagne van de Nationale Postcodeloterij?

De onderzoeksresultaten laten zien dat de addressable uitingen in vergelijking met de landelijke TV commercial:

  • de aandacht langer weten vast te houden. De ATV commercials werden vaker van begin tot eind uitgekeken.
  • meer impact hebben op merkherinnering. Die ligt hoger na het zien van de ATV commercials
  • sterkere positieve emoties oproepen.
Download dit onderzoek

Meer weten over het onderzoek naar Addressable TV?

Neem contact op met het Researchteam, zij helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Senior Research consultant

Chantal Verhage

Research Specialist

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Impact van frame-split advertising

Frame-split blijkt effectiever dan een reguliere spot. Het zorgt voor een hogere engagement en dat leidt tot een hogere brandimpact en minder irriatie.

RTL Z bereikt betrokken kijker

RTL Z effectief in bereiken van een betrokken kijkersgroep, zo blijkt uit diverse sponsoreffectmetingen van branded RTL Z programma’s.