Effectiviteit addressable campagne

Postcode Loterij vrachtwagen met 58,9 miljoen
Effect op merk KPI's

Hoe effectief was de addressable campagne van de Nationale Postcodeloterij?

De onderzoeksresultaten laten zien dat de addressable uitingen in vergelijking met de landelijke TV commercial:

  • de aandacht langer weten vast te houden. De ATV commercials werden vaker van begin tot eind uitgekeken.
  • meer impact hebben op merkherinnering. Die ligt hoger na het zien van de ATV commercials
  • sterkere positieve emoties oproepen.
Download dit onderzoek

Meer weten over het onderzoek naar Addressable TV?

Neem contact op met het Researchteam, zij helpen je graag verder.

Mail ons

Ingrid van der Werf

Head of Research & Insights

Mirte van Deursen

Sr. Research Consultant

Chantal Verhage

Research Consultant

Julie de Jong

Research Analyst

Gerelateerde onderzoeken

Meer impact met inhaak Pauze Ads

Val met de ‘inhaak Pauze Ad’ beter op bij de kijker omdat je slim inspeelt op het pauze-moment of de content die gestreamd wordt.

Impact van framesplit advertising

Frame-Split commercials worden als subtieler en prettiger ervaren binnen de kijkervaring. Vooral in een rustige visuele omgeving komt de boodschap beter over.

De kracht van een Identspot

Uit onderzoek blijkt dat de identspot significant hoger scoort op zowel spontane als geholpen merkherinnering. Ook scoort deze uiting hoog op creativiteit.