Inflatie domineert het nieuws de laatste tijd en is onderwerp van gesprek. De stijging van het prijspeil beïnvloedt de koopkracht van Nederlandse consumenten en maakt hen onzeker. In hoeverre heeft inflatie ook invloed op de keuze voor een merk? Blijven consumenten loyaal aan merken of zoeken zij naar alternatieven? Gaan consumenten op een andere manier op zoek naar informatie en welke invloed heeft reclame hierop?
Wij zochten het uit in samenwerking met onderzoeksbureau Dynata. Met als resultaat 4 interessante tips voor merken in tijden van inflatie:
- Maak gebruik van verminderde merkvastheid
- Voorzie in toegenomen informatiebehoefte
- Wees transparant over prijsverhogingen
- Speel in op toegenomen interesse in verduurzaming
Ben je benieuwd naar alle andere inzichten? Open dan snel het slidedeck via onderstaande button of bekijk het onderzoek op onze website. Wil je meer weten over het onderzoek? Mail dan naar marketing.research.B2B@adalliance.nl
Wat kunnen merken doen in tijden van inflatie.pdf (2,76 MB)