Vinted x Eigen Huis & Tuin Lekker Leven

  • Aanvullend op de TV spot campagne was Vinted op zoek naar nieuwe mogelijkheden om Nederland te triggeren de Vinted-app te gaan downloaden.

  • De bestaande mediamix is geoptimaliseerd en we hebben voor Vinted verdiepende special content gecreëerd.

    • Zes speciale afleveringen van Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven
    • Speciaal ontwikkelde promo’s en billboards
    • Inzet van specifieke influencers voor nog meer bereik
    • De TV campagne heeft meer dan 2,7 miljoen mensen binnen de doelgroep (HHV 25-54 jaar) bereikt
    • Significante stijging spontane merkbekendheid
    • Stijging app downloads tijdens de uitzending van de specials
    • 75% van de kijkers merkte Vinted duidelijk op als de afzender

Een perfecte fit!

Vinted was op zoek naar nieuwe mogelijkheden om Nederland te triggeren om de Vinted-app te gaan gebruiken. Eerder bedachten we het concept ‘Clean out your closet’ gekoppeld aan specials van het RTL 4 programma Eigen Huis & Tuin Lekker Leven. Dit keer kregen we de uitdaging om een strategie te bedenken die de huidige mediamix met speciale en verdiepende content optimaliseert. Het doel? Nieuwe leads en een hogere conversieratio voor de Vinted-app!

Bekijk hier de casevideo waarin Gijs je alles vertelt over deze perfecte fit!

Gerelateerde cases

Birra Moretti x Il Dolce Far Niente

Begin 2021 introduceerde Heineken het merk Birra Moretti in Nederland en wilde iedereen bereiken met het verhaal achter het authentieke Italiaanse biermerk.

Actieweek Armoedefonds bij RTL Boulevard

Ad Alliance en het Armoedefonds slaan de handen ineen om met een RTL Boulevard actieweek zo veel mogelijk kinderen in armoede aan schoolspullen te helpen.

Smint x Love Island

Smint wilde graag de jongeren bereiken die minder TV kijken, maar online wel goed te bereiken zijn.