Meer impact met inhaak Pauze Ads

3 pakjes Glorix toiletblokjes naast elkaar en het woord 'Toilet Pauze' met vraagteken
Effect op merk KPI's

Levert inhaken op de context echt iets op voor je merk?

Eén van de voordelen van streaming is dat je zelf bepaalt wanneer je op de pauze-knop drukt tijdens het kijken. Met de ‘inhaak Pauze Ad‘ kun je slim inspelen op het pauze-moment of de context van de content. Hierdoor vallen merken beter op en blijven sterker hangen in het geheugen van de kijker. Bovendien ervaren kijkers deze vorm van adverteren als sympathiek en subtiel, enerzijds omdat het de kijkervaring niet onderbreekt en anderzijds omdat het op een contextuele manier (met soms een vleugje humor) aanwezig is.

Uit onderzoek blijkt:

  • 26% hogere opvalwaarde dan reguliere Pauze Ads
  • 22% hogere top-of-mind merkherinnering bij inhakers
  • Inhaak Pauze Ads worden als leuker, origineler en onderscheidender ervaren
Download dit onderzoek Pauze Ad inkopen

Waarom werkt het?

Inhaken creëert herkenning en relevantie. Wanneer een advertentie aansluit bij de content die de kijker net heeft gezien, ontstaat er een natuurlijke brug tussen merk en boodschap. Dit zorgt voor meer aandacht, meer waardering en uiteindelijk: meer impact.

Gerelateerde onderzoeken

Impact van framesplit advertising

Frame-Split commercials worden als subtieler en prettiger ervaren binnen de kijkervaring. Vooral in een rustige visuele omgeving komt de boodschap beter over.

De kracht van een Identspot

Uit onderzoek blijkt dat de identspot significant hoger scoort op zowel spontane als geholpen merkherinnering. Ook scoort deze uiting hoog op creativiteit.

RTL Z bereikt betrokken kijker

RTL Z effectief in bereiken van een betrokken kijkersgroep, zo blijkt uit diverse sponsoreffectmetingen van branded RTL Z programma’s.