Case Hairitage by Guhl

Terug naar overzicht

'Hairitage by Guhl’: voor haar, van ALLY

Begin 2022 heeft ALLY, het creatief-strategische team binnen Ad Alliance, de ‘Hairitage by Guhl’-campagne bedacht, gemaakt en geproduceerd. Voor het haarproductenmerk Guhl was dit de allereerste lokale productie. Met video’s op TV, online, inzet op social media en fotografie voor in de winkel en folder is een 360°-campagne ontstaan. Om de effectiviteit te meten is er een effectmeting uitgevoerd onder de doelgroep (Vrouwen 25-54 jaar). Met glanzende resultaten!

 

Effectieve boodschapoverdracht

In de creatie lag de focus op de aangename geur van de producten en het warme gevoel dat de producten van Guhl geven. Deze boodschap blijkt ook effectief overgedragen te worden op de doelgroep. Na de campagne wordt Guhl tevens meer als een betrouwbaar en kwalitatief merk gezien. Hier was de campagne niet specifiek op gericht, maar dit is een positief bijkomstig effect van adverteren op TV.

Resultaten tot diep in de funnel

Op alle niveaus binnen de marketingfunnel zijn sterke effecten zichtbaar. Zowel de top-of-mind awareness (index 175) als de totale spontane merkbekendheid (index 142) zijn gestegen. Ook blijkt blootstelling aan de campagne te leiden tot een positiever algemeen beeld van Guhl als merk. Hierdoor wordt Guhl vaker overwogen (index 146) en stijgt tevens de merkvoorkeur (index 160). Deze effecten zetten door in de aankoopintentie; ook hier is een stijging zichtbaar binnen de doelgroep (index 126).

Zie hieronder de volledige TV commercial.

Andere merken die interessant voor jou kunnen zijn.

Lay’s Bugles

Lay's en Ad Alliance bundelden hun krachten om Lay's Bugles een boost te geven. Doel van de campagne: het inspireren van families met kinderen om lekkere dipsaus recepten te maken voor de Lay's Bugles....