Bekijk ons onderzoek

Wij delen onze inzichten graag met jou.

Ons Research & Insights team doet niet alleen onderzoek naar de effectiviteit van media-inzet, maar ook naar trends en ontwikkelingen, doelgroepen en domeinen. Deze inzichten helpen ons bij het realiseren van jouw marketingcommunicatiedoelstellingen.

Effectiviteit van advertentieproducten

Onderzoek

Een nieuwe kijk op effectieve creatieve reclame

Literatuuronderzoek naar de effectiviteit van creatieve reclame Volgens een aantal marketeers zit de reclamewereld...

Onderzoek

Ondertiteling van commercials doet geen afbreuk en werkt positief!

Ondertiteling van commercials doet geen afbreuk en werkt positief! In ons land wonen 1,5...

Onderzoek

RTL Z effectief in bereiken betrokken kijkersgroep

Ad Alliance heeft diverse sponsoreffectmetingen voor branded RTL Z programma’s uitgevoerd. Benieuwd naar de...

Onderzoek

De kracht van een identspot

Ben je op zoek naar een creatieve uiting met veel impact op merkherinnering? Denk...

Onderzoek

Impact van inhaakbillboards

Uit onderzoek blijkt dat inhaakbillboards positiever beoordeeld worden dan reguliere billboards. Ook worden ze...

Onderzoek

De kracht van de combinatie TV & digital native

Wat is het synergetische effect van de inzet TV & digital native? Maakt de...

Onderzoek

Impact van branded content

Ad Alliance doet continue effectonderzoek naar de sponsoring van programma's. Met die uitkomsten kunnen...

Onderzoek

Impact van billboarding

Ad Alliance doet continue onderzoek naar de effectiviteit van billboarding. Met die uitkomsten kunnen...

Onderzoek

Impact van frame-split advertising

Ad Alliance heeft in samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights onderzoek gedaan naar het effect...

Effectiviteit van video

Onderzoek

Tips voor een effectieve video-campagne

Ad Alliance heeft onderzoek gedaan naar de meest effectieve inzet van video-campagnes. We hebben...

Onderzoek

De kracht van device en platform

Wat is de impact van adverteren op verschillende devices? Maakt het uit of je...

Onderzoek

Onderzoek toont combinatiekracht van platformen in campagnes

Het tonen van commercials op Videoland is een effectieve aanvulling op een TV-campagne.

Onderzoek

Future Session: de kracht van combinatie

Op dinsdag 29 maart heeft alweer de derde Ad Alliance Future Session plaatsgevonden, waarin...

Onderzoek

Het synergetische effect van video-platforms

In samenwerking met Unravel Research heeft Ad Alliance onderzoek gedaan naar de synergie tussen...

Onderzoek

De kracht van het platform

Unravel Research heeft samen met Ad Alliance de waarde van aandacht voor advertenties op...

Onderzoek

De kracht van het grote scherm

Maakt het uit of een commercial te zien is op een smartphone, tablet, laptop...

Inzicht in doelgroepen en Domeinen

Onderzoek

Smart Home

Het leven in Nederland is in de afgelopen jaren steeds slimmer geworden en dat...