Effectiviteit van advertentieproductenDe kracht van een identspot

Terug naar overzicht

De identspot scoort significant hoger op spontane- en geholpen merkherinnering

Ben je op zoek naar een creatieve uiting met veel impact op merkherinnering? Denk dan ook eens aan de inzet van een identspot! Dit is een spot waarin jouw reclameboodschap is verweven met de vormgeving van de zender waarop het reclameblok te zien is. Deze wordt altijd uitgezonden op de 1e positie in het blok. Zo volgt een natuurlijke overgang van de zender naar jouw reclameboodschap. Uit onderzoek van een aantal jaar geleden weten we dat een identspot extra impact levert. Maar is dat nog steeds zo? Om dat uit te zoeken hebben we opnieuw onderzoek gedaan naar de kracht van een identspot i.s.m. Mediacom, T-Mobile en Unravel Research. Hieruit blijkt dat de identspot significant hoger scoort op zowel spontane als geholpen merkherinnering. Ook scoort deze uiting hoog op creativiteit. Zie hieronder de resultaten op de onepager en een voorbeeld van een identspot:

De kracht van een identspot 2022.pdf (49,62 KB) De impact van een identspot (2021).pdf (247,25 KB)

Bekijk ook deze gerelateerde informatie.

Onderzoek
Effectiviteit,Video-campagne

Tips voor een effectieve video-campagne

Ad Alliance heeft onderzoek gedaan naar de meest effectieve inzet van video-campagnes. We hebben...

Onderzoek
inhaakbillboard,inhaakbillboards,merkeffect,merkherinnering

Impact van inhaakbillboards

Uit onderzoek blijkt dat inhaakbillboards positiever beoordeeld worden dan reguliere billboards. Ook worden ze...

Meer weten over dit onderzoek?